lördag 30 oktober 2010

Sovrumsrenovation på G

Idag har jag varit väldigt trött, men jag tror det är det trista vädret som gör det. Det har varit så mörkt och grått idag. Sen har ryggen inte varit 100 heller.
Jag klev upp med Jolie vid 8.30 imorse. Hon vaknade först vid 7 och åt sen somnade hon om en liten stund, sen låg vi och myste i sängen ganska länge.
Hon tittade på Händige Manny i vanlig ordning medan jag åt frukost. Sen åt hon gröt. Efter det blev hon trött och ville vila, så jag la henne i spjälsängen och hon somnade direkt. Då passade jag på att lägga mig en stund eftersom jag inte sovit så bra under natten på grund av ryggont. När Jolie vaknar så tar Jens henne och jag får sova en stund till. Var hur skönt som helst!

Vid 13-tiden åker vi till byggmax och handlar virke för nu ska Jens köra igång med sovrummet.
På hemvägen svänger vi in till pappa och hälsar på och bjuder in honom på middag hos oss.
Jag gör kycklingrullader i örtsås och potatis till. Det blev grymt gott!!! Pappa tar med sig vin och bjuder på och jag dricker det första glaset vin sen jag blev gravid, en väldigt skum känsla, precis som jag gör något olagligt. Skönt att Jolie äter ersättning nu, för då kan man unna sig ett glas vin utan att behöva pumpa ur och hålla på.

Jens grejar under kvällen i det blivande sovrummet och han och pappa kommer på att vi ska flytta en vägg för att rummet ska bli ännu större. Vilket betyder mer garderobsutrymme för mig! ;)
Kommer att bli så fint! Längtar tills allt är klart och jag får börja sätta tapeter och måla!
Sen blir det till att måla och tapetsera i vårt gamla sovrum som ska bli Jolies rum. Det längtar jag nästan allra mest till! :)
Det ska bli älv-tema tänkte jag. Jag ska göra en väggmålning på ena väggen med en sagoskog.
Ska bli ett riktigt tjejgulligt rum! :D

1 kommentar:

  1. Ja de är underbara! Jag har visserligen redan Warm Cotton som var en av dofterna, men det var så bra pris så jag struntar i det. Alla fyra för 695! Normalpris är ju typ 450 för en. :)

    Vad fint hon ska få det Jolie! Vi håller på med Nellas rum nu, och där blir det en himmelsblå fond med vita mdf-moln, som liksom sticker ut en bit från väggen. Jag vill verkligen göra ett roligt rum, med massa färg. Inget jag gillar i övrigt, då det mesta är vitt hos oss men barnrum ska vara roliga!

    SvaraRadera