torsdag 16 december 2010

Mindre rolig promenad!


Idag har jag tagit promenaden från helvete!!
Tyckte det skulle vara en bra idé att ta en liten promenad eftersom det var så milt väder och det hade slutat snöa...bad idea!!!
Det var ju knappt plogat på stora vägen och inte plogat alls mer än hjulspår på småvägarna. Jag tjurar ändå på och går runt kyrkberget, tyckte det var en lagom promis i djupsnön. När jag kommit ner för den långa och branta backen (som det låg över 1 dcm snö på) efter kyrkan, så inser jag panikartat att jag glömt stänga fickan och att jag tappat husnyckeln...Gaaahhh!!!
Jag skyndar mig och vänder för att leta nyckeln. Tro det eller ej men branta backar med djupsnö är jobbigare att gå uppför än nedför med en barnvagn och en hund som drar åt alla håll...
När jag till slut kommit upp så är jag genomblöt av svett och jag förbannar mig själv som tog på mig så himla mycket kläder!
Jag går och blindstirrar ner i snön i förhoppning om att hitta nyckeln.
Ringer Jens och berättar min tabbe...han blir inte arg (han är lika strulig han) och ringer Johan så han kan komma och göra inbrott i vår källare så jag kan komma in.
När jag kommer hem på gården, så ser jag nåt rosa...JIPPI!!!! Det är min gummisnodd på nyckeln!!

När vi kommit in gör vi mellis och fika. Jolie äter smörgåsrån och fruktpuré och jag te och hårdbrödsmacka. Efter vi ätit tar jag tag i mitt "husbygge" vilket innebär min ihopsättning av pepparkakshuset. Lyckas som vanligt inte klara mig undan brännblåsor på händerna av det smälta sockret.
Riktigt fint blev det (pepparkakshuset och inte blåsorna)! Ikväll ska jag göra kristyr och sätta på nonstop, men det blir när Jolie somnat tror jag.

Annars har det väl inte hänt så mycket. Har städat lite, men det är svårt att hinna med sig när man har en unge som klänger på dammsugaren och man inte kan lämna ½ sekund ens, för hon är och pillar på allt hela tiden, särskilt där hon märker att hon inte får vara.

2 kommentarer:

  1. Du är ju galen som går ut i den djupa snön! Hilding fick nöja sig med lite pulkaåkning runt huset medan jag skottade undan det värsta:)
    Vilken jäkla tur att du hittade nyckeln, hann du hitta den innan ni gjorde "inbrott"?

    Vart ligger Annelies förresten? Är det butiken som ligger vid kulturmagasinet eller?

    Du får lägga ut bild på pepparkakshuset sen:)

    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Jag hann hitta den innan vi behövde göra inbrott :D, som tur var!!
    :)

    SvaraRadera