söndag 28 november 2010

Första advent



Det har knappast undgått någon att det är första advent idag.
Vi åkte en sväng till Birsta och köpte 2 nya julstjärnor på fot och lite mat och pellets. Det är så grymt kallt så nu gäller det att ha pellets hemma, 18.5 grader är det just nu.
Efter vi varit på Birsta åkte vi på julmarknaden här i byn. Vi gick runt och tittade i alla stånd och så åt vi risgrynsgröt med skinkmacka till.

När vi kom hem så eldade vi i kaminen och värmde glögg på plattan ovanpå kaminen. Jag tände en massa ljus och sen satt vi och myste. Pappa tittade förbi för hämta sin korv, som jag haft i kylen sedan korvgubben kom förbi häromdan, och fick sig lite glögg han med.

Ja mer än så har det väl inte hänt...eller joooo jag har ju glömt att skriva det viktigaste!
Igår eftermiddag så kröp Jolie omkring på golvet och kröp fram till sin leksakslåda. Hon brukar alltid hålla på att greja i den när hon går omkring i gåstolen, men nu när hon låg på golvet så nådde hon inte över kanten, men helt plötsligt så tar hon tag i kanten på leksakslådan och drar sig upp på knä och hänger ner över kanten på leksakslådan! Det var snudd på att hon reste sig upp också.
Min duktiga tjej!!! Blir så stolt så!!! :)

1 kommentar:

  1. sv: åh, vad mysig dag ni verkar har haft! :) gud vad duktig Jolie är! går så otroligt fort! :)
    Mycket less på att vara gravid nu.. känns som att man har varit gravid i flera jävla år.
    Om jag hade mått bra så hade det varit en dröm, men när man springer och spyr varje natt och mår bara illa och dåligt så är det inge trevligt. :( kramar!

    SvaraRadera