lördag 23 oktober 2010

Brann av...

Imorse brann jag av på min kära man så det skallrade i rutorna.
Jag var vaken i vanlig ordning stora delar av natten, men såg fram emot att få sova ut på morgonen. Men inte klev han upp med Jolie inte.
Dessutom tyckte hon strax före 7 att vi legat tillräckligt länge i sängen. Hon brukar aldrig vakna så tidigt.
Sen när Jolie och jag la oss för att vila förmiddagsvila (jag passar på då att ta igen lite sömn), så vaknade hon efter en halvtimme och då hade jag precis somnat. Jens låg fortfarande kvar i sängen och sov då (kl. halv 11) så jag frågade om han kunde kliva upp med henne så jag fick fortsätta vila en lite stund till för jag var så sliten. Men inte då... Han var för trött... Trött!!! Då brann jag av...tycker inte det var obefogat.

På dan så var vi hos pappa och Jens hjälpte honom att ta in veden. Jag och Jolie tog en promenad i solen, men det blev en kort promis, dels för att jag hade ont och sen för att jag träffade flera jag kände efter vägen och stod och pratade, så innan jag visste ordet av hade Jolie vaknat igen och var hungrig.

På kvällen gjorde Jens slottsstek med potatis och rotfrukter och grönpepparsås. Han ville väl gottgöra morgonen kanske. Han hade tänt ljus och gjort så mysigt! Det skulle bli en sen mysmiddag och jag hade just lagt Jolie. Men Jolie hade andra planer, så det slutade med att vi fick äta i skift. :(
Hon vaknade i omgångar under 1½timme och till slut kom jag på att jag hade ju bytt kudde i hennes säng, så jag provade att byta tillbaka och det var tydligen det som var felet, konstigt för det är ju inte någon större skilnad på kuddarna...måste vara känslan eller lukten...jaja nu sover hon som en stock i alla fall!
Jag bakade en sockerkaka och Jens gjorde chokladglasyr till den. Det blev jätte gott!!
Vi fikade den och såg en film. Jag insåg att vi måste köpa lite nya filmer!
Satt på cdon och tittade lite igår och det är flera filmer jag ska köpa när de kommer ut. Ska försöka lura pappa att köpa Astrid Lindgrens kappsäck till Jolie i julklapp också hehe, undra om jag lyckas!? :P
Vill att hon också ska växa upp med de filmerna precis vi har gjort! Men den är dyyyyr! Få se om vi köper den själv innan det är färdigt.
Nu mer soffmys med älsklingen!

1 kommentar:

  1. You go girl ;) haha
    läskigt hur jävla förbannad man kan bli ibland!

    SvaraRadera