fredag 1 oktober 2010

Ljusdalstripp!

Inne i Ljusdals vackra kyrka
Kyrkan utifrån

Jag i planteringstagen


Vi har de bra, bra här bak i bilen!



Jolie sov stora delar av resan


Idag har vi varit på en liten roadtripp till Ljusdal. Var kanon fint väder och jätte mysigt!
Först stannade vi på plantagen i birsta och handlade ljung, sen var vi på posten och hämtade ut våra nya vinterdäck och lämnade av dem och fälgarna hos Stefan på berners så han kan sätta på dem.
Sen bar det av mot Ljusdal! :)
När vi kom fram åkte vi till kyrkogården och planterade blommor på gravarna. Sen gick vi in i kyrkan och tittade lite, är en sån otroligt vacker kyrka!
Innan vi begav oss hemöver igen åkte vi in på hembygdsgården (Per-Arvids gården) och tittade lite. Jag har så många minnen därifrån. När jag var liten åkte vi alltid dit på somrarna och åt lunch med min mormor och morfar. Sen lekte jag i den stora lekparken i folketspark som ligger bredvid hembygdsgården. Det var så roliga somrar i Ljusdal! Vi åkte alltid ner och bodde på Nore camping med husvagnen och hälsade på mormor och morfar i nån vecka under sommaren. Var bad, minigolf, utflykter till olika sevärdheter, auktioner och besök på Järvzoo under de veckorna. Ibland önskar man att man kan vrida tillbaka tiden, man var så bekymmerslös.
På vägen hem stannade vi på glada hudik och åt middag.

Jolie har varit som en solstråle hela dan. Förutom sista biten hem. Vi åkte in på Byggmax och hämtade släpvagnen och köpte pellets, då började hon tokgråta. Vad jag än gjorde så var inget bra. Tårarna rann ner för hennes kinder och hon stortjöt hela vägen hem, kändes som mitt modershjärta skulle brista! Men när vi kom hem så tog Jens ur henne ur bilbarnstolen och då kom världens rap efter en stund och då efter lite mys med mamma så blev hon på toppen humör igen. Älskade unge! Finns ingen på denna jord som jag älskar mer! Ja Jens såklart är ju på delad första plats! :)

Min pappa räddaren i nöden kom hit för en stund sen med en burk alvedon, min hade tagit slut. Jag skulle inte kunnit sova en blund i natt utan. Min rygg håller på att ta knäcken på mig! Har sån ischias! Särskilt nu när man suttit i bilen i flera timmar. Sittande med små vibrationer är inte mumma för en ond rygg inte. Funderar på hur det ska gå när vi åker till ullared, blir invalido! Vi får köra tåget inne på ullared! Jag i rullstol, Jolie i vagnen och kundvagnen och Jens får köra oss hehe!
Såg på serien Ullared ikväll föresten, satt och ansträngde mig för att se alla priser hela tiden. :D
Nu ska vi mysa och se en film! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar