lördag 9 oktober 2010

Härdar ut!

Igår så skrev jag ju om min hemska upptäckt. Sjukgymnasten ringde upp och tyckte att om jag pallade skulle jag härda ut till på måndag då jag har min sjukgymnasttid och har jag gått så här länge så kan jag nog härda ut till dess skulle jag tro.
Han var osäker vad snedheten berodde på. Han sa att det kunde eventuellt vara på grund av ryggen, det behövde inte vara höften som hoppat ur. Musklerna kan dra ihop sig och ställa in sig på en ställning som gör mindre ont. Men Jens mätte och sa att det vad nästan 5 cm det skilde mellan höftbladen.
Jag hoppas att det är som du skrev Cecilia om det är så att den är ur led.



Igår kväll så fick jag ett ryck och bakade ett helt gäng med falska potatisbakelser. De blev jätte goda, men vad ska jag göra med resten?! Får har stor bjudning på fika!

Recept på Falska Potatisbakelser:
4 ägg
4,5 dl socker
2,5 dl mjölk
3 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker
6 dl vetemjöl
200 g smält margarin

Gräddas i 15-20 min i ca 200* ugn

Blanda samman och bred över den avsvalnade kakan
200 g margarin
2 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
3 dl marsankräm
Mandelmassa rives grovt ovanpå
Kakao strös över kakan

Gött gött!! :)

Efter vi ätit middag, bestående av slottsstek och hasselbackspotatis, så nattade jag Jolie och sen såg vi en film. Iron man 2. Den var bra fast inte lika bra som 1:an.


I natt har jag sovit jätte dåligt. Haft as ont och jag har ändrat ställning 200 gånger känns det som. Jobbigt att ligg-amma nu också.

Idag är Jens på jobbet och agerar korvgubbe! De bjuder alla kunder på grillad korv, så han lär vara där till stängning. Sen ska han på bodaborg och härja med jobbgänget och efteråt ska de ut och äta. Få se vilket skick han kommer hem i ikväll.
Få se vad jag och Jolie ska hitta på alldeles själva hela dan och kvällen.

3 kommentarer:

  1. Vad är falska potatisbakelser för nåt?

    SvaraRadera
  2. Det är jätte goda bakelser som man gör i långpanna i ugnen. Kan lägga upp receptet här om du vill?

    SvaraRadera