söndag 17 oktober 2010

Middagsbjudning och stugmys

Igår så hade vi middagsbjudning för Vera, Stefan och Hilding, Nadja, Johan och Albin. Det var en jätte mysig kväll!
Jag bjöd på en liten improviserad sallad till förrätt och fläskkarré i lergryta till varmrätt samt äppelvarv till efterrätt.
Hade lite dålig tidsplanering så Nadja och Johan missade efterrätten eftersom hon skulle jobba natt...middagsbjudningar blir mer komplicerade nuförtiden när man har tusen avbrott med amningar, värmning av mat, blöjbyten och underhållning av Jolie. :S

Idag på dan så åkte vi upp till stugan och myste och tog hem de sista sakerna därifrån. Jag kommer längta ihjäl mig till nästa sommar när vi ska börja bygga på stugan. Det ska bli så fint. Älskar att vara däruppe!

När vi kom hem åkte vi bort till pappa och fikade. Jag lovade pappa att komma bort någon dag till veckan och hjälpa honom att städa, för det såg ut som ett smärre bombnedslag. Jag föreslog att han skulle anlita städhjälp framöver, för han är inte direkt bra på att göra sånt och jag tror inte han ser när det är stökigt ens en gång. Men det är inte lätt att helt plötsligt behöva göra sånt när man aldrig behövt göra det förut. Men pappa är jätte bra på en massa andra saker! :) Vara morfar till exempel!
Jens lagade världens delikatess till middag när vi kom hem, ugnsbakad falukorv och potatis. Pappa kom över på middag.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar