tisdag 5 oktober 2010

Pain!!!

Ligger just nu i svåra ryggsmärtor. Igår när jag skulle skura ur badkaret så small de till i ryggen och sköt ut som starkström i benen. Jag kunde inte gå eller röra mig. Jag stortjöt för de gjorde så ont!
Jens ville att vi skulle åka in på akuten, men de vägrade jag. Vet ju att de ändå inte kan göra något där. Jag kan inte äta någon stark smärtstillande eftersom jag ammar och de kan inte snabbfixa mig på något sätt. Det blir till att härda ut och vänta till sjukgymnast-tiden. Men han fick mig att ringa sjukvårdrådgivningen och de sa att jag skulle ligga eller stå, absolut inte sitta. Ta ibumetin, inte lyfta, lägga på värme och vila.
Jens var tvungen att vara hemma från jobbet idag eftersom om jag inte kan ta hand om Jolie...kan ju knappt ta hand om mig själv! :S

2 kommentarer:

  1. Fy va jobbigt! Jag hoppas att ryggen är lite bättre till imorgon så att du kan komma med till babylekis.

    SvaraRadera
  2. Meeen vad ROLIGT! Har du också en blogg?! hade ingen aning om det, nu måste jag lägga till dig i mina länkar så jag kommer ihåg adressen (gröthjärna).
    Jag tog det som en förolämpning, hon ser ju ut som en liten minigris med intryckt aniskte, haha, men men, jag skylle på att jag var osminkad ;)
    Hoppas du snart är bättre i ryggen!!! :( Jobbigt att ha så ont, man blir ju helt handikappad!! :)

    SvaraRadera