söndag 10 oktober 2010

Kort akutbesök...

Det blev ett kort besök på akuten. Fick prata med en sjuksköterska som rådde mig att härda ut till imorgon för det var så lång kö. Hade fått väntat i minst 8 timmar.
Trött på att behöva härda ut och härda ut, gör så förbannat ont att jag inte klarar av nåt längre!
Hon tyckte det var bättre att jag fick remiss från vårdcentralen till röntgen istället. Hon tog en snabb titt på mig och sa att eftersom jag stödde på benet så var nog inte höften ur led utan hon trodde att det var rýggen som var problemet. Man kan få en snedställning i höften och ryggen om man har fått ett rejält ryggskott eller diskbråck. Så det känns ju skönt iallafall...eller hur man nu ska formulera sig..."skönt".
Jag ser helt sjuk ut, de skiljer nu över 5 cm på sidorna. Ska be Jens fota mig så ska jag lägga upp en bild så ni får se.

När vi kom hem kom Janne upp för att vinterförvara sin hoj. Vi fikade, men jag var tvungen att ursäkta mig efter en stund och gå och lägga mig.
Ikväll blir det rester, korvstroganoff sen igår, för jag orkar inte laga nån mat. Sen bli´re Indiana Jones på 5:an.
Imorgon ska Jens vara ledig eftersom han jobbade hela dan igår. På eftermiddan ska jag äääääntligen till sjukgymnasten så då hoppas jag få ordning på det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar