måndag 18 oktober 2010

600 gram på 4 dagar!!!

Idag var vi på bvc och vägde och mätte Jolie igen och tro det eller ej så hade hon gått upp 600 gram och växt 0.5 cm sen i torsdags!
Ersättningen och gröten har alltså gjort susen! :)
Tur man tar lite egna initiativ, för jag tror knappast att det hjälp lika bra med att bara amma mer som sköterskan sa.
Jag tycker att det syns på henne att hon blivit lite rundare och hon är mycket piggare och är konstant glad hela tiden.
Känns som en sten släppt från mitt bröst! Vi var så lyckliga när vi åkte hem för vi har varit så oroliga!

Efter bvc åkte vi och hälsade på Veronica och Vidar en stund. Vi fick lite leksaker och en gåstol till Jolie.
När vi kom hem kom pappa med grillad kyckling som vi åt till middag.

Tidigare idag så tittade jag på Oprah och då var det en dokumentärfilmare där och promotade sin nya dokumentärfilm. Jag vill så gärna se den för den verkar helt underbar. Han har följt fyra bebisar från olika delar av världen under deras första levnadsår, för att visa hur olika men ändå lika barn är beroende på uppväxtplats och erfarenheter.
Om man googlar på babies så kommer man till IMBb:s sida och där kan man titta på trailern. Ifall någon är intresserad. :)

2 kommentarer:

  1. Va skönt att hon klättrat uppåt på vågen igen:)

    SvaraRadera
  2. Ja det är jätte skönt!! Jag har varit så hemskt orolig! Men nu känns det som man kan andas ut igen :)

    SvaraRadera