fredag 22 oktober 2010

Empati i kubik!

Idag har varit en soft dag! Jolie coh jag har tagit det lugnt och inte gjort så mycket alls. Vi vilade länge på förmiddan, hon sov i över 2 timmar för ovanlighetens skull och det behövde vi nog båda två.
Efter morgongröten imorse så fick hon prova lite fruktpuré och det var inte dumt alls tydligen! :) Hon smaskade och åt så glatt så. Det var banan och äppelpuré.
Till middag så ska hon få prova lite morotspuré också, men inte så mycket.
Förkylningen verkar ha blivit lite bättre också! Skönt!

Min arbetskamrat Birgitta ringde idag för att höra hur det var med oss och fråga om jag ville vara med på en födelsedagspresent. Det ville jag, blir lättsamt att gå med i den och så blir det en finare present på så vis oxå. Vi ska köpa en kamera.
Birgitta berättade sedan om en hemsk sak. Hennes dotters killes syster hade fått cancer...obotlig! Hon har två små barn, ena tror jag är 8 månader. Jag satt mig på en gång in i situationen. Fy fasen vad hemskt och tragiskt!!! Fick så ont i hjärtat!
Berättade det för Jens och började spekulera om det skulle hända en själv. Vad hemskt! Jolie skulle ju inte minnas mig...på nåt vis försvinner man ju då...alltså jag menar minnet av en försvinner och det är nästan som man inte funnits. Det är ju ens barn som för minnet vidare. Det är dom som berättar för sina barn och barnbarn.
Jag fällde till och med en tår, Jens tyckte jag var gullig och kramade om mig. Men jag sätter mig in i deras situation och har så stort medlidande med deras familj. Jag har förlorat tillräckligt med nära för att veta hur hemskt det är och på nåt vis är det än värre när någon ung dör som är mitt i livet.

Nu ska jag storstäda huset, tvätta kläder och sen ska jag göra egna köttbullar med örter i tomatsås och spagetti till.
Sen ska jag skriva en packlista till på söndag så jag vet vad jag ska packa för ullaredsresan...gruvar mig lite för bilresan...kommer bli sjukt jobbigt att sitta så länge med min havererade rygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar