torsdag 18 november 2010

666 och feber

Imorse så klev Jens, som var ledig idag, upp med Jolie så jag fick sova ut. Var så grymt trött!
Men jag har mindre ont nu sen jag började ta dexofenet. Fast nu mår jag illa istället. Tror inte min mage tål medicinen. Är kräksjuk hela tiden och har ingen matlust alls. :S
Eller oxå är det magsjuka! :S
Idag så var vi på föräldragruppen och det var lika trevligt som vanligt! Några av mammorna hade med sig bullar och kaffe. :)
Men en sak var mindre trevlig och det var det faktum att jag var tvungen att gå på toaletten 3 gånger och kräkas och satt under hela tiden och försökte hålla tillbaka mina kväljningar. Försökte hålla masken.
Efter föräldragruppen så vägde och mätte vi Jolie. Hon hade gått upp 500 gram. Hon vägde nu 6660 gram, nice siffra hahaha! Hon är 63 cm lång, så hon har växt 2 cm.

När vi kom hem så kändes Jolie jätte varm och hon har bajsat jätte många gånger. Jag tar tempen på henne och hon har 39 i feber, så jag ger henne alvedon. Hon är jätte gnällig och halvloj. Lilla gumman :(!
Sen bajsar hon gång på gång, löst!
När alvedonen verkat så är det lika fart som vanligt på henne, men det syns på ögonen att hon inte är frisk.
Verkar vara antingen magsjuka eller så är det något hon ätit som hon inte tål. Hon har provat potatis- och majspuré sen har hon börjat fått välling på kvällen, vet inte vilket det skulle kunna vara hon inte tål så jag ger henne inget utav det något mer. Så får jag se om det är där skon klämmer.
Men om det är magsjuka så förklara det mitt illamående idag också. :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar