fredag 29 oktober 2010

Städning, Händige Manny och viktuppgång!

Idag fick jag sova länge! Jolie vaknade vid 7 som vanligt, men var jätte trött och gnuggade ögonen hela tiden så då tänkte jag se om jag inte rörde mig och låtsades att jag sov om hon kunde somna om. Det gjorde hon! :)
Hon vaknade vid halv 9 och då klev vi upp och började vår dag!

Medan Jolie tittade på Händige Manny och Musses clubhus så snabbstädade jag nere i källaren och skurade tvättstugan.
Sen har jag städat resten av huset idag och tvättat kläder, handdukar och sängkläder.
Nu sitter jag och väntar på killen som ska laga vår pelletsbrännare som gick sönder samma kväll vi skulle till ullared. Vi har haft elpatronen igång sen dess och jag tycker jag ser pengarna flyga iväg för varje minut som går.



Jolie har äntligen börjat kunna somna på egen hand i sin säng. Tror att det beror på koliken som hon inte kunnat det tidigare. Hon blev van att vi alltid gick och bar på och vaggade och vyssade henne när hon skulle sova, för hon skrek ju och skrek och skrek. Det har varit en lång avvänjningsperiod för att få henne så trygg att hon kan somna själv.
Vi började med att sitta med henne i famnen i soffan, stilla utan att vyssa. När hon hade funnit trygghet i det så började vi med att ligga tillsammans med henne i vår säng när hon skulle sova och när hon funnit ro och trygghet i det så har jag nu börjat lagt henne i sin egen säng, fast vara i rummet nära sängen hela tiden så hon känner sig trygg. Fungerar väldigt bra! Snart kommer hon att kunna somna helt på egen hand :)!

Nu snart ska Robin komma upp och hälsa på sin lilla kusin och jag ska hjälpa honom med en skoluppgift.
Han stannar nog på middag och pappa ska komma på middag idag också för jag ska göra pölsa och jag har lovat honom att bjuda honom när jag gör det.

Igår var vi ju på föräldragruppen och jag tycker alla är så himla trevliga i vår grupp! Vi tog med och kaffe i en termos, saft och kakor och en annan av mammorna tog med sig sockerkaka. Det var riktigt mysigt!
Jolie blev väldigt förtjust i en av pojkarna, Vilgot, och ville ta på honom hela tiden till hans stora förtret! :D
Innan föräldragruppen så vägde vi och mätte Jolie och hon hade gått upp ytterligare, fast inte växt på längden, så nu har hon fyllt ut rejält! :)
Hon väger 6,1 kg och är 61 cm lång, lätt att komma ihåg!
Känns skönt att hon mår bra! :) Var väldigt orolig ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar