torsdag 14 oktober 2010

Storm, inbrott och tillägg!!!

Igårkväll började vi med tillägg och Jolie verkar väldigt nöjd med det. Jag ammar från båda brösten sen får hon flaskan. Men hon har gjort nr2 två gånger och ena väldigt löst så jag oroar mig att det går rakt igenom, men hon får mat jätte ofta nu.
Vi vilade i 2 timmar idag!!! Hon brukar aldrig sova så länge på dan, men hon var väl så mätt och belåten. :)
Allt kanske vänder nu och hennes vikt ökar igen. Vi får se på måndag helt enkelt.

Imorse fick jag en mindre glad överaskning när jag kliver upp och ska gå på toa, Kirsch (hunden) har gjort inbrott i blöjhinken och pulveriserat alla gamla äckliga blöjor över hela vardagsrummet. Blääääää!!!!!!!
Hon skämdes så hon höll på att dö, rätt åt henne!!! Hon vet ju när hon gör fel! Hon fanns inte att finna på morgonen utan hade gått ner och gömt sig. När hon till slut kom uppför trappan så hade hon svansen mellan benen och såg så skyldig ut. Och jag frågade vad det här var och pekade på förödelsen. Då la hon sig ner med svansen mellan benen och vågade knappt titta på mig. Grrrr!

Idag är det sån storm ute, det smäller och dundrar och flyger omkring saker. Jag hörde hur det small och det lät som de kom från taket. Så jag ringde Jens och undrade om han hade nåt däruppe som kunde lossna och flyga iväg. Efter en stund så ringer han upp och då har grannen ringt honom och berättat att ett fönster är öppet. I vårt renoveringskaos till nya sovrum/gamla kök har Jens inte haspat på fönstret riktigt så det har blåst upp och delat sig, det är helt trasig. Jag försöker balanseande på golvåsarna få ihop fönstret men de går inte så till slut får jag plocka ner det (min rygg höll på gå av!!), så nu blåser det iskalla vindar under dörren och efter golven. :(
Hoppas Jens slutar snart så han kan komma hem och fixa det, för stormen lär ju inte avta i första taget.

Nu ska Jolie få lite mat igen, känns som när hon var jätte liten igen. :D

1 kommentar:

  1. Hej,
    Läste att söta lilla jolie får ersättning nu.
    Hilma får ju också ersättning + bröstmjölk, kan minnas att hon hade det lika från början, men nu får hon för känslig mage(babysemp lemolac) och det har funkat riktigt bra. :)
    Såg att du hade varit in och kommenterat min blogg, tack.
    Hon brukar alltid vara glad men så fort vi kommer till vårdcentralen vill hon inte vara med. hehe.
    Jag och Linda hade tänkt gå på babysång imorgon 11.30 så om du inte har något för dig, skulle det vara skojj om du ville vara med.
    ha det bra, annars ses vi nästa gång på FT.
    kram från oss

    SvaraRadera