onsdag 13 oktober 2010

100 gram mindre!!! :(

Vi har just kommit hem från bvc och Jolie har fått sin vaccination. När de mätte och vägde henne så upptäckte vi att hon gått NER 100 gram istället för att ha gått upp de 300-400 gram hon borde gått upp och hon hade bara växt knappt 1 cm.
Nåt är fel!! Jag blev alldeles kall i kroppen! Mitt hjärta känns som det håller på att brista. Jag klara inte så mycket mer nu! Jag är så orolig så jag håller på att gå åt!
Läkaren frågade en massa frågor och bestämmde sig för att skicka en remiss till barnmottagningen.
Vi fick ingen förklaring varför det blivit såhär eller vad vi skulle göra. Det enda var att jag skulle prova att amma lite oftare. Hon verkar ju inte varit hungrig, hon har sagt till var tredje timme och velat haft mat och om hon inte sagt till har jag ändå gett henne mat då.
Hon har varit jätte nöjd och jätte glad. Hon har bara varit lite kinkig när hon varit trött som vilken unge som helst.
Hon har varit väldigt lös i magen länge, men det har jag tagit upp med sköterskan på bvc vid upprepade tillfällen. Om det har att göra med hennes viktnedgång blir jag grymt förbannad, för då har det kunnats att åtgärda för länge sen!
Vad kan vara fel????
Jag tyckte igår när vi var på föräldraträffen att hon såg så himla liten ut. Vi hade babymassage och när alla låg där avklädda så var hon minst och smalast av alla. Även fast hon inte var yngst. Den yngsta var över en månad yngre än henne.
Åhh :(!!!
På måndag ska vi tillbaka och väga henne och innan dess kommer jag fått magsår!
Jag kanske inte har mat så det räcker längre...eller också är hon sjuk...mina tankar snurrar runt runt runt...

1 kommentar:

  1. Oh, gumman. Det är säkert ingen fara. Med lite ersättning, gröt och lite mer ammning så går hon säkert upp. Och det är inte ens en vecka kvar till måndag, det kommer gå fort.

    Jag håller tummarna på att det inte är något allvarligare än att din mjölk inte riktigt täcker till bara:)

    Kramar!!

    SvaraRadera