tisdag 19 oktober 2010

Hålögd och vimmelkantig

Idag är jag så sjukt trött. Jag vaknade vid 3 av att Jolie låg vaken och höll på att rumstera om i sängen. Hon hade inte sagt något alls, men blev jätte glad när jag kikade över sängkanten. Jag bytte en mastodontkissblöja och sen var hon hungrig, men hon fick ingen ersättning utan bara från mig.
Efter hon ätit somnade hon om. Jag flyttade inte över henne utan låg och försökte somna om jag också, men jag hade så ont i ryggen att det gick inte. Efter ca 1 timme flyttade jag över henne till sin säng för jag trodde det skulle vara lättare att somna...det var det inte.
När jag äntligen började slappna av och precis hade slumrat in, så ringer Jens förbannade väckarklocka och då hör det till saken att han inte hade nån plan alls på att kliva upp så tidigt. Grrrr!!!!
Han låg och tryckte på snoozknappen i 1 jäkla timme!! Då gick det ju inte att somna alls, jag fick ju dessutom ligga och sparka honom i häcken varje gång det ringde för han vaknar ju inte av ringsignalen.
När han äntligen kliver upp ur sängen så är han som vanligt trött och allmänt klantig och för så himla mycket väsen att Jolie vaknar och vill ha mat.
Sen när hon har somnat om så somnar jag av total utmattning, men hon vaknar efter bara en stund och vill kliva upp.
Nu är jag zombie-Katta!

Jolie fick gröt nu på morgonen, som tillhör den nya morgonrutinen och hon älskar verkligen den! Hon ser ut som en liten fågelunge mellan varje tugga och Mmmm:ar varje gång hon har gröt i munnen. Gott gott!
Älskar min duktiga lilla tjej så mycket!
Längtar till att börja prova något annat, kanske gröt med fruktsmak eller fruktpuré. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar