fredag 8 oktober 2010

Jobbångest!

Idag har jag planen på att inte göra mycket faktiskt. Ska fredagsmysa ikväll, äta god mat och se en film med Jens.

Hade tänkt ta en fulväderspromenad med min regnjacka på och regnöverdraget på barnvagnen, men när jag kom ner och skulle hämta vagnen, så var den borta...just ja!! Den är ju kvar i bilen och bilen är ju på Jens jobb med Jens. Åååååhhh!
Så det blev ingen promenad.
Blev en hel massa mys med Jolie istället, goungen! Jag är så lyckligt lottad att jag har ett så fantastiskt fint barn!


Igår var jag på jobbet och lämnade tillbaka min nyckel, som jag har tänkt gjort i hundra år. Jag kände nästan ångest när vi svängde in på parkeringen. Jag vill verkligen inte gå tillbaka och jobba...har till och med funderingar på att börja plugga efter mammaledigheten. Det är ju inte så att jag inte trivs, men jag känner att jag skullle vilja ha ett jobb där jag kan utvecklas och kanske kan arbeta mig uppåt inom. Sen skulle jag vilja jobba med något annat än inom vården (som jag jobbat inom sedan gymnasiet), för jag skulle vilja ha kontakt med friska glada människor. Men jag har alltid en massa funderingar vad jag vill göra. Ibland vill jag utbilda mig till något annat fast inom vården och ibland, som nu, vill jag inte jobba inom vården alls.
Hursomhelst tog jag med Jolie in och alla tyckte hon var jäääätte söt :)!

Efteråt så åkte vi till min jobbarkompis Birgitta som just fyllt 60år med en liten present. Hon blev jätte glad, men sa att hon hellre hade behållt Jolie :D! Birgitta har varit lite som en extra mamma till mig på jobbet.

När vi kom hem åkte jag upp med blomman på mammas grav.

Ja just ja, var till psykologen också. Han sa väldigt bra och tänkvärda saker till mig. Var skönt att få prata av sig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar