tisdag 5 april 2011

Sjukdoms misär!

Min stackars lilla tjej är så himla dålig.
Igår på förmiddan så började hon störtblöda näsblod, det var som en kaskad ur näsan och både jag och hon blev alldeles nerblodade.
Hon har diarré och fontänkräks. Hon får inte behålla nåt, inte ens vatten. Jag försöker få i henne vätskeersättning, men det går dåligt. Hon är ju jätte törstig och dricker vatten, men det bara kommer upp. Inatt låg hon mellan oss och hon fick lite välling då och då, men det kaskadkräktes hon ut över alla handdukar som vi lagt henne på.
Hon har hög feber och det är svårt att få ner den med tanke på att hon kräks upp alvedonen. Just nu verkar den inte vara så hög längre som tur är, men om den går upp igen så måste vi ge henne suppar istället.
Igår åkte vi in på bvc för att sköterskan ville kolla på henne, men det blev ingen vidare undersökning. Det enda hon gjorde var att titta henne i öronen, men där sitter ju inte felet, det behöver man ju inte vara ett geni för att fatta eftersom man knappast kräks och har diarré om man har problem med öronen. Kändes lite onödigt att ens åka in.
Ja så har vi det nu alltså. Sjukdomarna byter av varann känns det som.

2 kommentarer:

  1. Men huga lillfisen! Vilket elände! :( Men undersökningarna hos vårt bvc ger jag inte mycket för... Du kanske skulle ringa in på barn istället om hon inte får behålla nånting, eller det kanske du har gjort.

    Tack för kommentaren, kudden var ju inte så avancerad men du måste prova om du får tid över, det är så himla skoj! Håller på och funderar ut fler mönster, tror jag ska göra hela namnet fast i olika tyger. Men jag är himla sugen på att göra en cupcake också! :)

    Vi var inte heller på kyrkis, Nella skulle ha sovit hela tiden, sist fick jag väcka henne så hon inte skulle missa all sång, och jag var inte riktigt upplagd...

    Hoppas hon kryar på sig snart Jolie, och att ni slipper bli sjuka.
    Kram

    SvaraRadera