torsdag 7 april 2011

En vändning?

Igårkväll verkade magsjukan börja vända. Hon kunde behålla vatten, vätskeersättning och hon åt en hel yoghurt och ville till och med ha spagetti och köttfärssås till middag (typ mindre än en halv burk).
Idag är hon mycket piggare och är jätte glad och leker. I och för sig kräktes hon upp vällingen imorse, men har ätit några skedar gröt och en halv yoghurt.
Kändes väldigt udda när jag var tvungen att väcka både Jolie och Jens (Jens hade lite sovmorgon idag) vid halv 10 idag och då hade jag varit vaken sen 8. Hon sover ju fortfarande mer än vanligt, men det är väl inte så konstigt när hon inte har så mycket näring att bränna.

Jaha medan jag skrev detta så kräktes hon upp allt hon ätit idag. Typiskt!!
När ska det vända? Hur länge kan man vara magsjuk?
Är ju så synd om henne! Jag önskar jag kunde vara sjuk i hennes ställe!
Nu ligger hon och sover igen. Är inte så långa vakna stunder.

Det var så skönt igår när Jens kom hem. Då fick jag äntligen gå ut i solen på en promenad med Kirsch och andas lite.
Behövde verkligen en stund för mig själv och samla krafter.
Idag ska jag nog också ta mig en promenad när Jens kommer hem även fast det regnar.

Nu ska jag skissa lite på hur jag vill göra i Jolies rum. :)
Ha en bra dag trots det trista vädret! :)

2 kommentarer:

  1. Så här länge ska inte en vanlig magsjuka hålla i sig. Små barn blir ju dessutom snabbt uttorkade så jag tycker att du ska kräva att få komma in så får dom undersöka henne ordentligt.

    SvaraRadera
  2. Men stackars Jolie! Hon kanske ha fått en lika aggressiv magsjuka som Albin hade.. han kaskadkräktes i 8 dygn. Vi var inne på barnakuten 3 grr under tiden, lämnade till och med avföringsprov med tanke på hur dålig han var.
    Det är så hemskt när de blir så sjuka.
    Hoppas hon kryar på sig snart! Kramar

    SvaraRadera