måndag 18 april 2011

Lite av varje!

Gårdagen blev en lugn och mysig dag.
Renoveringen av sovrummet fortskred. Jens satt lister, så snart är det bara mitt målarmaraton kvar.

Jag städade lite till och så kokade jag fruktkräm och en älggryta till middag. Allt blev jätte gott! Jolie älskade fruktkrämen!

Hela familjen tog en promenad på eftermiddan, Jens var dock väldigt motvillig, men jag lyckades övertala honom att slita sig en stund från listsättningen. Det blåste som attan, men det var i alla fall soligt och varmt.

Jolie har varit extremt gnällig hela helgen, min goa och glada unge har varit som bortblåst, fast detta beror nog på de 2 tänderna som håller på att tränga fram på överkäken. Ena har redan kommit halvägs ut och den andra tränger igenom närsomhelst.

Just nu ligger jag på soffan och fascineras av det faktum hur man kan vara så morgontrött och seg. När Jolie vaknar på morgonen är det full fart direkt och hon far runt som en liten virrvelvind. Annat är det med mamma som måste ha minst en timme på sig för att vakna ordentligt.

Få se vad vi hittar på idag. En promenad lär det bli i alla fall.
Ni får ha en underbar dag! :)

Bilder från lördagens korvgrillning på alltanen:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar