lördag 16 april 2011

Myslördag!

Dan började med att jag fick sova ut och Jens och Jolie åkte en sväng för att titta om sommardäcken var klar, sen åkte de och hälsade på hos faster. När de kom hem hade jag börjat småstäda lite.
Det var så varmt och skönt ute att vi bestämde oss för att grilla korv på alltanen till lunch. Medan Jens tände grillen passade jag på att kratta lite på tomten.
Jolie och Jens lekte på alltanen medans.
Jag ringde ner pappa så han också fick sig lite lunch. Vi satt ute i solen hela familjen och åt. Jolie tryckte i sig en hel varmkorv med bröd. Gött! :)

På eftermiddan så städade jag huset medan pappa och Jens satte list i sovrummet.
Jag eller "vi" ;) har bestämt vilka tapeter vi ska ha där nu och vi ska beställa dem till veckan.
När jag och Jolie precis skulle ut på en promenad bort på affären så kommer Robin på besök, så han hänger med oss bort. Vi handlar lite smått och gott till middan och lite gott till kvällen. Vi tar oss en glass som vi äter på vägen hem.
Vi grillar kyckling till middag. NomNomNom!
Jolie är väldigt glad att kusin Robin är här och han läser bok med henne och busar och kramas med henne. Världens bästa kusin och gudfar!

På kvällen när Jolie somnat så myser Jens, Robin och jag, spelar kort och ser film.

Det var vår lördag! Hur har ni haft det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar