söndag 20 mars 2011

Torsdag till söndag!

Ja nu blir det sumering av de senaste dagarna eftersom jag har haft fullt upp och inte hunnit uppdatera på ett tag.

Torsdag:
Då skulle vi egentligen gått på föräldragruppen på dan, men Jens blev fast på jobbet.
På eftermiddan åkte vi till brorsan och hälsade på. Min brorson och hans tjej var där och jag fick låna en jätte fin klänning av henne att ha på fredan när jag skulle på hoffmaestro.
Efter vi varit där åkte vi och handlade mat och jag hämtade ut mitt paket från ellos.
I det fanns min nya dimrosa trenchcoat och några kläder till Jolie.
Jag hade världens ångest om jag skulle skicka tillbaka den eftersom armpuffarna såg större ut i verkligheten, men beslutade till slut att ha kvar den.





Fredag:
På förmiddagen så åkte jag och Jolie med Jenny på birsta. Vi åt lunch där och gick i en massa affärer. Timmarna gick väldigt fort!
Jag köpte ett par nya skor. Jag älskar dem!
Det är ett par svarta kilklacksstövletter. Hittade ingen bild på just dem, men de ser ungefär ut såhär fast snyggare :)!

Vi åkte på systemet innan vi åkte hem och för första gången någonsin så behövde jag inte visa leg, men det kanske berodde på att jag hade en klåfingrig unge hängande över armen som pillade på kortläsaren medan jag försökte betala. :D
När vi kom hem skyndade jag mig att fixa iordning mig, sen började jag med middan. Det blev en ganska misslyckad köttfärssås med pasta till. Kan inte laga mat när jag är stressad! :S
Medan jag gjorde maten var Jens med Jolie och jag min klant hade lämnat plattången på i sovrummet och trodde inte de skulle in dit nåt så jag sa inte till Jens att jag lämnat den på. Helt plötsligt hör jag ett skrik från Jolie och att hon börjar tokgrina...såklart hade hon lyckats bränna sitt lilla finger på plattången! :(
Som tur var blev det bara ett litet brännsår.
Jenny kom och åt med oss sen fortsatte vi att göra oss iordning innan vi åkte in till stan.
Vi förfestade på Åsas hotellrum innan vi gick ut. Vi hade en grymt rolig kväll och Hoffmaestro var jätte bra, de är verkligen som bäst live!
När jag kom hem var jag lagomt rund under fötterna och blev direkt förpassad till soffan, där jag fick sova.

Lördag:
En jobbig bakisdag! Mådde precis som jag förtjänade!
På eftermiddan tog vi oss en promenad till affären och handlade lite götta. Friskluft gjorde susen och efter det blev jag pigg igen.
Jens gjorde kycklingfaitas till middag och Jolie fick bebisversion av det som hon pillade i sig själv.
På kvällen hade vi mys och satt mest och kramades och åt snarr och tittade på film.

Söndag/idag:
Idag vaknade Jolie först kl 6.00 och bajsade. Efter jag bytt på henne fick hon välling och somnade då om. Sen vaknade hon kl 7.00 och bajsade IGEN! :S
Då klev vi upp för dagen. När hon hade sin förmiddagsvila så vilade jag också
för jag var så himla trött.
Efter Jolie ätit lunch så tog vi oss en riktig långpromenad i solen. Var så otroligt härligt idag!
Pappa var här och hjälpte Jens i sovrummet hela dan. Nu är väggarna på plats!
Jag gjorde röding till middag och bjöd dem på och det blev så gott! Pappa åt flera portioner. :D
Nu är det dags för mys i soffan med en kopp te. :)

Hoppas ni också haft en bra helg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar