fredag 11 mars 2011

Jordskalv och hosta

Idag är jag glad och tacksam för att jag och min familj bor i Sverige! Har tittat på nyhetsmorgon (som vanligt på morgonen) och hela morgonen har det varit bilder från Tokyo där det varit ett stort jordskalv med 8,8 på richterskalan. En stor tsunami drar in över landet och den kommer antagligen träffa andra kuster.
Tur att vi i Sverige slipper oroa oss för såna saker! Tycker så otroligt synd om alla människor som mister sina hem och kanske värre ändå.

Till något mycket trivalare, min hosta har inte gett med sig och igår hostade jag så intensivt så Jens sa- men ska jag skjutsa in dig till sjukan??
Det är så himla störigt, för den blir alltid värre på morgon och kväll.
Igår natt så fick jag inte sova och så fort jag somnat väckte Jens mig, för han tyckte jag lät så obehagligt.
Förhoppningsvis så går det över till nästa vecka! Känns som man är nån som rökt i 50 år och har KOL när man ska ta sig uppför trappen och blir alldeles andfådd!

Igår trotsade jag förkylningen igen och tog en promenad, vi var ute en timme, vilket nog var en liten väl lång tur för jag var helt slut när jag kom hem och hostade och hostade. Men det var det värt för det var så härligt ute och det känns som jag blir knäpp av att sitta inne hela tiden och Jolie behöver lite friskluft också!

Idag ska jag och Jolie följa med pappa på en liten shoppingrunda. Han ska ta ut lite komptid och sluta tidigare idag. Känns som jag kommer bränna några kronor idag. :)
Vi ska även åka på fyndlagret för jag ska kika om jag hittar nåt fint att renovera. Jag älskar att fixa till gamla möbler så de ser ut som nya. Är fint att blanda nytt och gammalt!

Slänger upp några bilder också :)

Jolie myser med sin isbjörn efter en stunds vila


Blommorna jag fick av Jens helt utan anledning


Jens och Kirsch myser


Jolies mellis igår: Hemgjord bebisyoghurt, avokado och smörgåsrån med leverpastej


Provade att göra en bebislasagne i en suffléform i förrgår


Den var tydligen väldigt god, högsta betyg av Jolie! :)



Jolie redo för promenad



Promenaddags


Nyfiken i en strut


Coolingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar