måndag 7 mars 2011

Inget att tillföra direkt

Har tyvärr inget att rapportera. Förkylningen gör att jag bara orkar med det mest nödvändiga och det är att ta hand om Jolie och sen mig själv när tid finnes.
Feber, snorig, ont i halsen, hes, hosta... en jobbig slemig hosta som kommer mer intensivt så fort man lägger sig ner och slappnar av.
Jobbigt för hela familjen, för jag väcker alla på natten...eller föresten inte Jens, han kan ju sova sig genom en större bombattack, så lite hosta vaknar han inte av.
Men stackars lilla gumman vaknar och hon blir jätte rädd när jag hostar. Även på dagen och kommer krypande och gråter och ska kramas, precis som om hon är rädd att jag håller på att dö eller nåt!

Ja det är som sagt tillvaron just nu, men jag har ändå känt mig lite bättre idag. Tror det beror på echinagarden jag bäljt i mig. Har mindre ont i halsen och inte lika slut i kroppen.
Blev ett väldigt negativt och klagosamt inlägg idag, det ber jag om ursäkt för! :)

Nu blir det sängen medan jag fortfarande är varm i kroppen efter badet.

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Åh, vad kul med en till Jolie. Hur uttalar ni hennes namn? Vi säger Joli, alltså inte Joo-Lee, haha :) Om du förstår hur jag menar!

    SvaraRadera