tisdag 15 mars 2011

Kyrkis och massa mys!

Imorse så vaknar jag och Jolie av att min mobil ringer. Klockan är då 9.00 och vi ska vara på kyrkisen kl.10.00, en oplanerad sovmorgon. Det är Kristin min älskade vän som ringer och hon är hemma i Sverige!!! Men hon är i Stockholm än så länge, men antagligen så kommer hon hit imorgon och jag ska krama halvt ihjäl henne när vi äntligen ses!

Efter vi pratat klart så blev det en snabb påklädning av mig och Jolie och sen ner i köket och fixa gröt till Jolie. Sen halvsprang vi upp på kyrkisen!
Var som vanligt jätte mysigt på kyrkisen och Jolie trivs jätte bra. Nästa vecka ska vi, om det blir fint väder, vara ute och åka pulka och grilla korv och så eventuellt kommer förskolebarnen upp och är med oss också. Det kommer bli så kul!

På väg hem gick jag omvägen med Jenny för det var så fint väder.
När vi kom hem gjorde jag lunch åt Jolie och efter det var det full fart igen. Jolie busade och jag dammsög och plockade undan...Jolie plockade fram.
Innan middagstid så tog jag och Jolie en siesta tillsammans i vår säng. När vi vaknat så gick vi ner och jag började med middagen som idag blev den kulinariska läckerheten pannkakor. Hon äääälskar pannkakor och särskilt det faktum att hon får äta helt själv.
Pappa kom och åt med mig och Jolie. Efter maten så plockade jag lite i köket en stund medan Jolie lekte och sen gick vi upp och tappade upp ett bad. Var verkligen välbehövligt för Jolie hade mat över hela kroppen...smällar man får ta när man ska äta själv!
Innan vi hoppade i badet så kom Jens hem från PC-mötet i Gävle och myste lite med Jolie.
När vi badat så blev det mer pappamys medan jag gick och fixade vällingen.
Efter Jolie somnat så slappade vi framför tv:n och var allmänt loj.

Få se vad vi hittar på imorgon, känner för att göra nåt.
Hoppas ni haft en bra dag :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar