lördag 5 mars 2011

Fredagkväll och lördag+ förkylning

Igår hade vi en sån mysig kväll!!
Jag lagade god mat och en halvt om halvt misslyckad efterrätt! XD
Skulle vara en citronmarängpaj, men pajdegen var hård och äcklig (inte mitt fel för det var inget gott recept bara) sen så blev marängen seg och mjuk istället för frasig bara för jag inte fick den i rätt temperatur när jag vispade den i vattenbadet :S. Men citronkrämen i den blev så himmelskt god, så det vägde upp det andra. Har planer på att göra en egen version av den här efterrätten och bara använda citronkrämen på något annat sätt.
När Jens kom hem från jobbet så hade han med sig en stor bukett blommor till mig, helt utan anledning! Älskar min man så mycket, särskilt när han gör såna saker! Sucker for romance!
Han frågade mig vad vi firade eftersom jag fixat så god mat och grejat. Då skrämde jag honom med att säga: -Vaa minns du inte de?? Hahaha hans min var oslagbar!
Taskig jag är! :D
Sen såg vi nån film halvt om halvt, men den blev inte så intressant efter ett tag... ;)

Idag har jag mått pest, haft jätte ont i halsen och varit jätte slut och öm i kroppen. Jolie har lyckats smitta mig. Nu under kvällen har det blivit värre och jag känner mig febrig.
Pappa har varit här och hjälpt Jens med sovrumsrenovationen. Veronica, Madicken och Vidar har varit här på middag, Jens gjorde egen pizza i vår pizzaugn och det blev kanongott!
Nu ligger jag och överdoserar halstabletter och hoppas på att det ska hjälpa, men det kommer antagligen bara göra att jag får gå frekventare på toan. :S
Behöver en riktig dunderhuskur!!! Någon som har nåt bra tips?

Hade tänkt städa hos pappa imorgon, men tror att det blir sängen hela dan om jag mår såhär.

1 kommentar:

  1. Det är superbra :) Närmare en tusenlapp i månaden sparar vi på att inte köpa burkmat, dom slantarna kan man ha roligare för!
    Albin älskar fisk så det måste jag laga oftare :)
    Annars är färska grönsaker svårt att få i honom (vilket är förståeligt) förutom gurka då.
    Jag varvar mellan frysta grönsaksblandningar och grönsaker på burk, och mycket kokta morötter blir det :)

    SvaraRadera