onsdag 16 mars 2011

Onsdag

Inatt hade jag en väldigt jobbig natt...
Jolie vaknade 2 gånger och hade svårt att somna om, men det som var jobbigast var vår knäppa hund. Vi hade en av katterna inne på nedervåningen och när nån katt är inne på natten så har vi dörren till vardagsrummet stängd för det går inte att lita på att katterna sköter sig när de är inne (de brukar nästan aldrig få vara inne, men just den här katten är väldigt höggravid...igen! :/). Det kan vara allt från klös på möbler till kissning någonstans. Men vår kära hund tyckte väl antagligen synd om katten Maja och släppte in henne i vardagsrummet hela tiden (Kirsch kan öppna dörrar) och Maja kom in i sovrummet och väckte mig hela tiden. Fyra gånger fick jag gå och slänga ut katten och skälla på hunden. Till sist ställde jag för dörren med grinden som vi har framför kaminen.

Idag var jag, Jolie och Kirsch ut på långpromenad med Jenny och hennes hund Sigge. Det var riktigt härligt väder!
När vi kom tillbaka så kom Janne på besök.
Jag hann dammsuga och skura, sen åkte vi till birsta för att lämna igen hyrbilen. Vi stannade till på Willys för att handla välling och mjölk och där träffade vi Linda som är väldigt höggravid, hon har gått 9 dagar över tiden stackaren! Jag är väldigt glad och tacksam över att Jolie kom 2 veckor förtidigt! Jag tyckte de sista veckorna var jätte jobbiga och hade en massa förvärkar och foglossning, usch kan inte ens tänka hur det skulle ha varit och gått ytterligare en månad. :S
Jag hoppas att deras bebis vill titta ut snart i alla fall och de har verkligen det bästa i världen framför sig! :)
Innan vi åkte hem så åkte vi till Veronica och grattade henne en dag försent eftersom Jens var i gävle igår. Jolie fick en massa fina bebisleksaker efter Vidar och Madicken som hon hade jätte roligt med. Hon var överlycklig!
När vi kom hem så åt vi middag och Jolie hade knappt hunnit äta upp innan hon ville ner på golvet och pilla på leksakerna. Hon har då tur som har många kusiner! :)

Imorgon så ska jag äntligen få träffa min älskade vän Kristin! Jag längtar!
Nu ska jag fortsätta fundera på vad jag ska ha på mig på fredag...har sån klädångest!!! Kom på att jag inte har några snygga skor heller! Bara massa fotriktiga promenad-med-barnvagnen-skor :S!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar