lördag 12 mars 2011

Mysdag

Idag har varit en underbart solig dag!

Jag fick sovmorgon idag och jag sov ända till klockan 10.00, jag var helt slut! Jolie vaknade först vid 3, sen vid 4 och då fick jag sitta vid hennes säng och smeka henne på ryggen i 40 min för att hon skulle somna om. Sen vaknade hon för dagen vid 6och ville ha välling och hon somnade om i en kvart efter hon ätit, men sen var det full lek i spjälsängen och hon kastade gosedjur på mamma och pappa för att vi skulle kliva upp. Jens klev upp med henne och jag fick ligga kvar, var så underbart skönt!

När jag kom ut såg det ut som nån sprängt i vardagsrummet! Jolie hade varit överallt och dragit ut saker och Jens hade somnat till på schäslongen en liten stund innan jag klev upp och då hade hon passat på att välta ut blöjhinken och dragit ut några blöjor...Blääää!!
Så är det att ha en lite klåfingrig busung, man kan inte slappna av en sekund för då blir det kaos! :D

På förmiddan gick jag, Jolie och Kirsch till pappa och Jens tog bilen med släpvagn för han skulle hämta isolering som han hade i pappas ladugård.
Vi stannade där ett bra tag och jag dammsög lite och bestämde att jag skulle komma dit och städa imorgon. Jolie åt lunch där som jag packat med innan vi tog oss en promenad i solen. När vi kom hem så satt jag på altanen och läste tidningen medan Jolie sov i vagnen.
Sen gick vi in och åt mellis när hon vaknat.
Pappa och Jens höll på snickra i sovrummet medan jag höll på städa lite och leka med Jolie.
Till middag gjorde vi plankstek och så gjorde jag en egen chokladmousse till efterrätt. Det blev så grymt gott och nu är det allmän matkoma härhemma!

Nu sitter jag och smuttar på ett glas vin och bara njuter av tillvaron!
Hoppas ni också haft en trevlig dag och kväll! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar