tisdag 22 mars 2011

Kyrkis med korvgrillning och pulkaåkning

Idag så har vi varit på kyrkisen och vi var ute. Vi åkte pulka och grillade korv.
Var jätte mysigt!
Två grupper från förskolan var där också.
Jolie åkte lite pulka och hon tyckte det var jätte roligt, men hon var så trött så det blev inte en så lång stund. Hon somnade sent igår och vaknade tidigt idag.
Vi kom lite sent upp på kyrkisen pga av att Jens köpte Icas blöjor sist för att prova, men de är så otroligt dåliga! När hon bajsade imorse så läckte allt ut genom ena benet på blöjan för att de sitter så himla löst där. Så det blev klädbyte och storrengöring av Jolie innan vi gav oss av till kyrkisen.
Efter en stunds pulkåkning och intresserat tittande på de större barnen så somnade Jolie i vagnen.
Hon sov fortfarande när vi kom hem, så jag skottade av alltanen och ställde fram lite stolar och satt mig och solade en stund.

Korvgrillning

Här sitter alla barnen på rad och äter korv :)

Jolie åker pulka

Jolie sover på alltanen

Och jag solar :)


När vi kom in så gjorde jag lunch åt Jolie. Hon fick rester sen igårkväll, hemgjorda köttbullar med risoni till. Hon älskade verkligen köttbullarna! :)
Sen lekte vi en stund.
Jag dammsög lite på övervåningen, blir varje dag eftersom hon stoppar allt i munnen och då vill man minska risken att hon hittar nåt.
När Jens kom hem så blev Jolie överlycklig, hon har nämligen kommit in i en pappafas nu vilket jag tycker är ganska skönt! Ett tag var hon ju så mammig och hängde i mina byxben var jag än gick. Blir väldigt jobbigt efter ett tag!
Nu leker de och jag får sitta en stund för mig själv :).
Snart ska jag ta tag i lite städning.
Ha en toppen kväll!

1 kommentar:

  1. Ser ut som ni hade mysigt! :) Vi försökte oss på en promenad igår, men snön i vår väg är som snor i govädret. Sög tag i hjulen och utgjorde ett lättare gympass för mig. Så nu är vi om möjligt ännu mer isolerade än vanligt. :)
    Vi syns nästa tisdag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera