söndag 13 mars 2011

Humör

Idag vaknade jag på helt fel sida, typ av universum!
Har varit på så grymt pissit humör idag!
Jag sov jätte dåligt och ynka få timmar i natt. Jag somnade efter en massa hostande vid ett-tiden, strax efter väcker Jens mig för att jag låter konstigt...Men hallå jag är förkyld och har hosta, det är klart som F*N att jag inte låter som vanligt då!!
Efter det så började hostan igen och jag var tvungen att gå på toan och hosta för att inte väcka Jolie. Jag hostade så jag nästan kräktes flera gånger. *suck*
Jag somnade väl vid 3-tiden. Vid fyra vaknar Jolie till och vill ha nappen. Efter det ligger jag och hostar ner i kudden en liten stund innan jag somnar av ren utmattning.
Jolie vaknar strax före kl 7 och bajsar och då kör jag upp Jens som får byta blöja medan jag fixar frukostvällingen åt henne.
Vi ligger och drar oss i sängen till strax före 8 innan vi kliver upp för dagen.
Jens ligger kvar. Han sover till kl 11.30, då kliver han upp för Jolie vaknat efter sin förmiddagsvila.

Känns som jag inte velat haft någon runt om mig utan bara fått gjort något själv idag. Men den förmånen har man inte längre. Inte jag i alla fall.
Humöret blir väl inte hjälpt av att jag har sån grym mensvärk heller. Det var ju ett av plussen när man ammade att man slapp sånt trams.

Så fort Jens satt klart taket i lill-hallen utanför sovrummet så ska jag gå hem till pappa och städa...om jag nu hinner det idag, för Jens måste ju bli klar med det han har bestämt att han ska hinna med under helgen. :S

Veronica, Johan och Vidar tittade in på kaffe en snabbis idag. Vidar är verkligen världens 3-åring! All 3-årstrots man kan tänka sig. Längtar inte tills Jolie blir så, fast vem vet hon kanske blir jätte snäll också, alla barn är ju så olika.

Nu till tvättstugan...blir massa tvätt varje dag nu för lillan sölar och kräks och lortar ner sig på alla möjliga sätt nu. Lika bra man vänjer sig, för det lär ju bara bli värre! :)

1 kommentar:

  1. Gud, jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Måste försöka köpa mig något nytt tror jag. Ska på stan imorgon en sväng och se om jag hittar något tror jag innan jag ska hämta Carro & Idun på station. Lär väl bli birsta nåt också antar jag. Har inga planer om när bara.

    SvaraRadera