söndag 27 mars 2011

Helgen som gått

Har haft fullt upp i helgen som vanligt :)!

På fredag var vi på bvc och vägde och mätte Jolie. Hon ligger kvar på sin kurva som ligger precis under medel. Just nu väger hon 8920 gram och är 70 cm lång.
Efter vi varit på bvc så åkte vi på birsta och storhandlade mat. Om vi säger såhär...vi var inte ensamma där!
Trängsel och köer. När vi handlat maten åkte vi först till mina brorsbarns mamma och lämnade Emmas klänning och sen for vi hem och myste hela kvällen.

Jolie på upptäcksfärd på charm i birsta




På lördag så städade jag lite, sen for vi till birsta IGEN! Vi handlade lite småsaker och sen klippte Jens sig, vilket var välbehövligt! Han var jätte långhårig!
Efter han klippt sig kände inte Jolie igen honom och blev jätte rädd för honom. Så fort han ville hålla i henne gallskrek hon. Hon trodde nog att vi fått med oss fel pappa hem från birsta. Jens blev jätte ledsen. Men efter ett tag kom han på att sätta på sig kepsen och då kände hon igen honom. Konstigt hur småbarn kan vara. Idag har hon vant sig och förstått att det är pappa fast med mindre hår. :)
På kvällen kom Vera, Stefan, Hilding och Jennifer på middag. Vi gjorde plankstek och toscapäron till efterrätt. Vi vart helt proppis efter vi ätit!
Var en jätte mysig och trevlig kväll!
När de åkt hem så vaknade Jolie och hade gjort nr 2. Jag la henne i sängen med mig och det tog ganska lång stund att få henne att somna igen och det slutade med att jag också somnade. Jag vaknade och klev upp och gick och borstade tänderna och satte på mig nattlinnet och sen gick jag tillbaka till sängen.
Jens och Stefan

Vackra Vera och vackra Jennifer :)

Men hallå det är ju min leksak!



Gullungarna!



Imorse fick jag sovmorgon och jag var jätte glad över det för jag har känt mig så hängig de senaste dagarna igen. Fattar inte vad det är för fel eftersom jag aldrig blir frisk!
Idag till lunch gjorde jag våfflor (som jag egentligen tänkt gjort i fredags när det var våffeldagen) och vi ringde till min pappa och bjöd hit honom också. Jolie smällde i sig en hel våffla med grädde och rivet äpple.
Efter lunchen vilade Jolie och jag la mig på soffan och mådde inge vidare.
Pappa och Jens höll på att spackla i vårt blivande sovrum. Känns som det inte är så långt kvar nu tills vi är färdiga. :)
Snart får jag börja måla. :)
Vid fyra tiden kom min kära vän Kristin på besök och hon stannade på middag. Jag gjorde en kyckliggryta med ris till.
Ikväll har Jolie börjat gått massor. Hon började först när Kristin var här, men sen under kvällen blev det mer och mer. Nu går hon mot oss och mellan möblerna och om man ställer henne mitt på golvet går hon till närmaste möbel. Jag är sjukt stolt över henne just nu!
Nu ska jag lägga mig i soffan igen och ta en alvedon och hoppas på att jag är piggare imorgon!
Ha de gött govänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar