onsdag 23 mars 2011

Shopping med pappa

Idag på eftermiddan så var vi på en liten shoppingtur med min pappa/Jolies morfar.
Han behövde lite nya kläder och en vårjacka.
Jag känner ingen som kan handla så mycket kläder under så kort tid!
Han hatar att gå i klädaffärer och när han väl måste så ska det gå snabbt!
Först var vi på dressman och där köpte han 2 par jeans och 5 skjortor och några t-shirtar. Jag och butiksbiträdet hjälptes åt att hitta storlekar och färger som passade honom, sen expressprovade han kläderna i rasande fart. Bara storleken passade så köpte han det vi tog fram. :D
Efter vi var klar där så gick vi för att hitta en jacka och hamnade på MQ. Där hittade vi en svart jacka i lite längre modell nästan direkt innanför dörren och han bestämmde sig direkt att den skulle han ha. Snabba ryck och inget onödigt velande eller eftertänksamhet! Det är min far det! :D
När vi gick längre in i butiken mot kassan så hittade vi en fin grå vårrock/kappa, men den var lite mer uppklädd-över-kostym modell. Den blev han också förtjust i och bestämde sig på ca en halv millisekund att han också skulle köpa(jag skulle ha funderat på vilken av dem jag skulle ha och aldrig kommit på tanken att köpa båda, men då har jag ju inte så mycket likvida tillgångar nuförtiden heller). Han är ju på mycket genom jobbet som kräver lite finare kläder också.
Sen ser han en fin v-ringad tröja som också får flytta hem till honom...oprovad! :D
Efter pappas lilla shoppingspree så gick vi och åt middag.
Efter middagen när jag skulle klä på Jolie upptäcker jag att det är dags för ett blöjbyte. När jag står i skötrummet gör jag den mindre behagliga upptäckten att hon har bajs på ryggen. Blir storrengöring och när jag ska klä på henne så kommer jag på att jag glömt att tagit med en extra body...TYPISKT!
Tur man har pappa! Han springer iväg till hm och köper en åt Jolie. Snälla morfar!

Jolie äter ett rån under shoppingturen



När vi kommer hem så ligger Jens halvdöende på soffan. Han har varit på en tjänsteresa till Bollnäs och haft anställningsintervjuer idag och medan han var där fick han magsjuka. Han hade spytt och haft diarré i en sån där båstoalett på herrtoan stackaren!
Nu under kvällen har han haft 39 i feber och yrat en massa i sömnen. Han var till exempel väldigt orolig att "de" skulle bomba. Jag strök honom på armen och sa att det är nog ingen fara att de gör det. :D
Jag tvingade i honom cokacola som jag köpt med mig till honom och en massa vatten. Jag la en kall handduk på hans panna och petade i honom en alvedon. Till slut hade febern gått ner. Nu har han fått i sig lite mat och ligger och sover på en av schäslongerna, så jag hoppas att de inte blir en långvarig sjukdom och att han inte lyckats smitta Jolie...ja och mig också för den delen.

Jolie hjälper mamma att sätta på klädseln på schäslongdynan



Min lilla sötnöt! :)

Gullungen (bortse från den gigantiska ullaredsbagen med nytvättad tvätt i bakgrunden)

2 kommentarer:

  1. Gud så söt hon är, speciellt i det supergulliga hårbandet!
    Vilken underbar fru han har din man förresten:)

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kunde också ha vanliga tunikor under graviditete trots att jag blev stor som ett hus hihi :)

    Gud vad söt hon är eran lilla Jolie! Längtar tills min också kan vara uppe och gå och stå :) Även om jag såklart njuter av denna tiden med!

    SvaraRadera