måndag 14 mars 2011

Jolie 10 månader!!

Hipphurra idag blir Jolie 10 månader!
Tänk att det bara är 2 månader kvar tills hennes första födelsedag. Tiden går fortare på nåt sätt sen hon kom. Snart sitter man väl här gråhårig med 3 barnbarn. :D

Utvecklingen går som vanligt framåt.
Den här månaden har hon lärt sig några nya ord och favvo ordet är kisse som hon säger så fort hon ser nån av våra katter innan hon går till attack mot dem. :D
Hon har lärt sig att stå själv och hon har tagit 1-2 steg av misstag när hon glömt av sig. Men jag tycker inte det räknas som att gå än eftersom hon stupat direkt efter.

Hon är verkligen det bästa som hänt mig! Hon är alltid så glad och varje gång hon skrattar och ler mot mig och säger mamma så känns det som mitt hjärta ska explodera ut ur mitt bröst. Att man kan älska någon så mycket! Hon är mitt allt och nu när jag lärt känna detta underbara barn så skulle livet inte vara värt att leva om hon inte fanns här mer!
Innan man fått barn så vet man inte hur det känns.
Man tycker (iaf jag tyckte) mammor som tjatar om sina ungar är så himla jobbiga, men nu förstår jag mammorna! Man är ju så himla lycklig och stolt över sitt lilla barn och man måste verkligen påminna sig själv om att alla kanske inte är intresserad av att höra om när bebisen nästan sa mamma, sitta, stå eller lyckades äta med en sked själv m.m eller roliga anekdoter om när bebisen gjorde något för mamman lustigt.
Det är tur man har sin partner. Jag kan ringa Jens på jobbet och berätta när Jolie gjort något roligt eller nåt framsteg och han tycker det är precis lika roligt som mig. :)

Barn förgyller livet och ger det mening den saken är då helt klar!

3 kommentarer:

  1. Linda Petersson14 mars 2011 kl. 14:04

    Vad roligt att läsa, tycker jag som förhoppningsvis snart ska få uppleva det du beskriver! :) För hur mycket man än längtar efter bebisen så är det ändå med lite skräckblandad förtjusning. Man ger sig ju ut på djupt vatten och ska göra något man aldrig tidigare gjort; ta hand om och uppfostra ett barn! När jag blir osäker och tvivlar på min egen förmåga så brukar jag tänka att "kan andra så kan ju jag", så det ska nog ordna sig! Min mamma fick ju mig när hon bara var 17 år och det blev ju någorlunda vettigt folk av mig också... ;)

    SvaraRadera
  2. Jätte roligt att läsa! Blir så glad för er skull! Bebisar är det sötaste som finns och jag längtar själv! :) Hon är jätte söt! Ta hand om er!

    SvaraRadera
  3. Grattis till 10-månadersdagen i efterskott :) Här springer också tiden iväg, snart är det väl dags för studenten, hihi :)

    SvaraRadera