onsdag 9 mars 2011

Tisdagssup!

Jag klagar som en hel karl, men jag hatar att vara förkyld!!!
Just nu är jag ganska pigg ändå, men är jätte täppt i näsan och har hostan från helvetet!
Igår kändes det som jag skulle hosta upp en lunga närsomhelst! Jens köpte med sig en flaska med hostmedicin, men den hjälpte inte alls.
Så fort jag la mig ner så blev hostan värre, den såkallade flaskeffekten.
(När man har vätska i en flaska så sprider sig vätskan på en större yta om man lägger flaskan. Samma med slem i lungor)
Så i ren desperation så tog jag mig en hutt av vodka! Kan säga att jag inte är ett fan av ren sprit, jag höll på få upp det direkt det passerat mina läppar, men jag tvingade mig själv att svälja. Tro det eller ej men det fungerade faktiskt! Jag kunde somna utan att hosta ihjäl mig. Men effekten var inte direkt långvarig för jag väckte mig själv flera gånger under natten av att jag hostade och fick trycka ansiktet ner i kudden för att inte väcka alla andra också. Så jag är inte direkt full av energi idag.
Det tråkigaste av allt var att idag skulle jag och Jolie till söråker på mamma-barn träff hos en tjej som går i samma föräldragrupp som oss. Jag hade sett fram emot det här jätte länge! :(



Igår så trotsade jag förkylningen och tog en promenad med Jolie och Kirsch och så gick jag hem till pappa och tog in posten, för han har varit iväg på en fiskeresa. Han kom hem igår och fick middag hos oss och gav oss 2 jätte fina rödingar som jag fryste in.
Idag är Jens hemma för han kände sig hängig.
Nu ska jag försöka vila en stund medan Jolie fortfarande sover. :)

2 kommentarer:

  1. Förstår att det är skönt för dig att komma igång igen. Jag har också "lidit" av att inte kunna träna då jag också var van att träna innan graviditeten.. Men nu j*klarns ska det köras, hihi :)

    Jasså bor ni också i S-svall? Eller utanför då. Ganska skoj, så många Jolie finns det ju inte ännu i vårat land, hihi!

    Hoppas du kryar på dig snart!

    SvaraRadera
  2. Tack för länken! Tror nog det är ett språng då hon nyss varit förkyld så hoppas jag inte det kommer tillbaka till stackarn :)

    SvaraRadera