lördag 13 november 2010

Trevlig kväll i Västansjö!

Igårkväll så var vi ett gäng ute i västansjö hos Cecilia och Robert på middag. Det var jätte trevligt!!
Ungarna lekte på golvet en stund innan middagen, samt Cecilia och Roberts fina hund Levi som gärna ville vara mitt i smeten. :D
Efter vi ätit den jätte goda middagen, så hade vi fullt sjå ett tag med att få alla ungarna att sova, men när alla somnat så spelade vi vuxna spel. Vi hade jätte roligt!!
På bilden är: Hilding, Jolie, Elias och Albin

Bilden har jag norpat från Nadjas blogg!

Idag så fick jag "sovmorgon". Jag väckte Jens när Jolie vaknat, men jag som skulle ha sovmorgon fick ändå blanda ihop ersättningen och mata henne. När hon ätit färdigt gick Jens och Jolie ut i vardagsrummet och Jens satt henne i babysittern så hon fick titta på Händige Manny som vanligt på morgonen.
Jag lyckades somna om, men vaknar av att jag hör att Jolie börjar gnöla missnöjt. Men jag ligger ändå kvar en stund för att se om Jens tar henne. Tills slut klarar jag inte av att ligga kvar och när jag kommer ut i vardagsrummet har Jens somnat i soffan och Jolie är ledsen och har bajsat. Så jag väcker Jens och går och lägger mig igen. Men till ingen nytta, för nu har jag så ont i ryggen att jag inte kan somna om.
Det var min sovmorgon det. :(

Jolie fick morots och -potatispuré till lunch idag och det var en dunderhit! Hon älskade det och åt upp nästan en hel burk! Jag värmde först bara lite och då satt hon fortfarande och gapade som en lite fågelunge när det var slut så jag värmde på en portion till och den försvann i ett nafs.

Nu måste vi åka och handla lite mat och blöjor, så fort Jolie vaknat från sin förmiddagsvila. Ska köpa lite ingredienser till tårtbak imorgon också för jag ska göra en farsdagstårta och bjuda Jens och pappa på. Jag har planerat en frukost på sängen åt Jens imorgon också och om det är fint väder ska vi ut och dra Jolie i pulkan.
Myspys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar