lördag 27 november 2010

Australiensamtal och kattungesjakt

Det har varit ett tämligen händelserikt dygn.

Igår så var vi på birsta och tittade på tapeter till sovrummet och nya sängar, vi provlåg massvis med sängar och det var som ett hån och komma hem och lägga sig i våra gamla nerlegade sängar efter det. Jag längtar verkligen efter en ny härlig säng!
När vi kom hem så hade vi fredagsmys och såg "En Julsaga" som Jens hade köpt. Den var riktigt bra, men vi tyckte båda att den var för läskig för småbarn att se. Vi drack glögg och åt pepparkakor.

Vår katt Maja kom äntligen in efter att jag varit ut på bron och ropat efter henne flera gånger. Men hon var väldigt väldigt smal :S! Hon hade fått sina kattungar ute medan vi var på birsta. Skit också!!
Så efter hon ätit ville hon ut igen fort som attan, så jag slängde på mig ytterkläderna och drog åt mig en ficklampa och följde efter henne. Hon sprang runt huset med mig hack i häl och under en plåt som vilade på en gren hade hon trängt in sig och fått de stackars kattungarna i en liten grästuva. De pep lite försiktigt när hon kom tillbaka och jag flyttade på Maja och la kattungarna under min tröja mot bröstet så de skulle hålla sig varma. En kattunge hade redan hunnit frysa ihjäl, men två stycken hade klarat sig. Vet inte vad som hade varit bäst egentligen, eftersom vi inte kan ha kvar dem ändå. Saken hade väl löst sig själv om jag bara hade lämnat dem där, men jag har inte hjärta att göra något sånt, jag fällde till och med en tår för den stackars lilla kattungen som hade dött. :(
Nu ligger de i alla fall inne i en låda. Få se vad ödet för med sig för de stackarna.

Idag så ringde mina älskade vänner Kristin och Linda från Australien. Jag blev så lycklig!!!! Jag längtar så hemskt mycket efter dem! Känns så konstigt när man inte kan träffas eller ens ringa dem.
Deras samtal gjorde verkligen min dag, har gått runt med ett fånleende på mina läppar hela dan. :)

För övrigt idag så har jag gått en promenad i det smällkalla vintervädret. Sen så har jag satt ut ljusstakar och pyntat lite. Jens och pappa har renoverat vidare. Vi tog en glöggpaus och åt lite pepparkakor.
På kvällen kom Robin och vi såg en film och myste.

2 kommentarer:

  1. åh så mysigt med kissekattungar! kan nog fixa ett hem till någon av dom. :) "en julsaga" med jim carrey den är fan läskig :P livrädd för spöket ;P absolut ingen barnvänlig film. här hemma är det stenlugnt, jag kommer aldrig få barn. hon trivs alldeles för bra i magen. massa kramar!

    SvaraRadera
  2. Puhu, tar pa ogat. Vi var bada som sma lojliga tjejer efter att vi hade pratat med dig, fnissiga och superglada. Det var sa harligt att fa prata med dig ordentligt bastaste busen! :)

    Love you!

    /K

    SvaraRadera