söndag 14 november 2010

Farsdag och 6-månadersdag!


Imorse så klev jag och Jolie upp och fixade fika till pappa Jens och vi väckte honom med att Jolie höll i ett paket till honom. Han fick en ny kaffemugg som det stod "My daddy rocks!" på.
Vi myste tillsammans på morgonen och tittade på Disney playhouse.
Sen kom pappa och han och Jens började dra klar elen.
Jag och Jolie gick ner i köket och jag började baka en marängtårta.
Pappa och Jens kopplar ur all el i huset så de kan dra klart och jag kom på att jag glömt att koka vatten och fyllt en termos till Jolies mat. :S
Det blev till att göra det "old style" på kokplattan på kaminen...ganska mysigt faktiskt! :D
När de äntligen hade kopplat klar all el, så börjar jag göra middag. Det blev spagetti och köttfärssås, simpelt, snabbt och gott!
Till efterrätt blev det marängtårta, mums så god den blev!

Idag blev Jolie 6 månader! Stortjejen!! Tiden har bara flygit iväg! Hon blir duktigare för varje dag som går! Hon har lärt sig att vinka nu!
Börjar fundera på om det är tandsprickning på gång, för hon har varit tokgnällig flera kvällar på raken nu och hon gnussar hela tiden allt hon kan få tag på mot underkäken. Dessutom har hon varit jätte skum i magen idag, fast det kanske beror på morot- och palsternackspurén hon har fått, hon kanske är lite känslig för morot helt enkelt.

Igår så provade vi Jolies nya pulka och hon tyckte det var jätte roligt och skrattade och stojade medan jag drog henne. Jag tog en massa bilder men jag vågar inte ladda in dem på datorn än eftersom den är lite lynnig. Så jag får ladda upp dem när vi fixat datorn, så ni får se min lyckliga pulk-tjej!
På eftermidddagen så kom Robin och Emma och hälsade på. De stannade på middag. Jag bjöd på älgstek, rödvinssås och potatisgratäng. Pappa åt också här.
Veronica och Vidar kom förbi och myste och tittade på film med oss på kvällen.
Blev en riktigt bra och mysig dag allt som allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar