tisdag 23 november 2010

(@ @) Stirröga

Just nu sitter jag och är jätte trött och tomstirrar på agent oso med Jolie.
Jolie har börjat med att bajsa mitt i natten, det är sen magsjukan. Kl.3 varje natt vaknar hon och bajsar. Men i natt hade hon världens magknip också så jag fick bära omkring på henne en stund, göra bengympa på henne och smeka magen innan hon äntligen lyckades få ut gaser och poop. Sen fyllde hon på med liten mat igen och somnade. Efter jag lagt tillbaka henne i sin säng, då hade jag ju blivit ganska pigg, så då var det jätte svårt att somna om.
Vaknade vid 8 av att Jolie låg på magen och tittade över kanten på spjälskyddet och ropade på mig. Då var hon hungrig igen, så jag lyfte upp henne och la henne med mig och gav henne flaskan och efter hon ätit somnade hon om, Tack och lov! Hon sov i ca 35-40 min till och jag med.
Känns som jag snart behöver få sova en hel natt...har inte gjort det på över 6 månader. Tror jag ska åka någonstans för att sova (kanske gå hem till pappa), så Jens får ta hand om henne helt själv en natt.

Igår så var jag, Jolie och Kirsch ute på en långpromenad i solen, men det var 13 grader kallt så jag var ganska stelfrusen när jag kom hem. Önskar jag hade fått legat i åkpåsen med Jolie för det såg inte så dumt ut!
När vi kom hem gjorde jag mig i ordning och sen kom pappa och hämtade oss. Vi åkte till birsta och hjälpte pappa/morfar att införskaffa en hel drös med nya kläder. Han ska på så många julbord med jobbet och olika företag att han behövde lite nya finkläder :).

Idag ska jag till vårdcentralen och få lite laserbehandling. Gruvar mig lite för sist fick jag jätte ont efteråt.

Jag fick en ny smärtstillande utskriven igår som jag ska hämta ut, få se om den fungerar bättre. Hatar egentligen att ta mediciner, sen jag fick den allergiska reaktionen på penicillin, men känns som jag behöver smärtstillande för att klara mig i vardagen bättre och kunna ta hand om Jolie på ett bra sätt. Visserligen så har jag bra dagar då det inte gör lika ont, men de dåliga dagarna orkar jag ju knappt ta mig igenom.

2 kommentarer:

  1. ammar du inte längre?

    SvaraRadera
  2. Nej jag ammar inte längre.
    Jolie gick inte upp som hon skulle och då började jag ge henne ersättning och då gick min mjölkproduktion ner ännu mer, så det blev ett naturligt stegvis avslutande på ammningen.

    SvaraRadera