söndag 21 november 2010

Filipstadsbesök :)

Igår så vaknade Jolie feberfri och glad! Jens klev upp med henne för jag hade varit uppe med henne flera gånger under natten, så jag fick ligga kvar och dra mig en stund.
Sen kom pappa och de började med flytt av elementet. De tömde ur hela systemet på vatten och höll på jäklas med rören hela dan. Tur vi har kaminen annars hade det nog blivit ganska kallt!
Jag städade och kräktes om vart annat hela dan. Min mage tål verkligen inte dexofenet, men om jag inte tar dexofenet får jag så ont att jag gråter...pest eller kolera?! Jag lyckades behålla en banan på hela dan.

På kvällen kom min kompis Janina från Filipstad och hennes kille Daniel, samt Frida och hennes kille Mattias.
Jag bjöd på kycklingrullader och potatis till middag och vitchokladmousse till efterrätt (vi blev bjuden på det förra helgen så jag blev inspirerad, men den här moussen var inte lika god som den tycker jag :/).
Vi hade det jätte trevligt!
Fast det är ju som vanligt när man har bebis så blir det avbrott med matning och läggning, dessutom så vaknade hon stup i kvarten, tror det är sviter efter magsjukan för hon sover väldigt oroligt fortfarande, hon verkar få magknip lite då och då. Kändes som jag ville umgås mer med Janina, men men så är det med bebisar.
Lägger upp några bilder på Janina och Jolie och en bild på de andra :)



Idag mådde jag räv igen på morgonen och Jens fick vara med Jolie för jag tog mig inte upp ur sängen ens. Jag pallrade mig upp och försökte äta nåt, men de gick trögt och jag kände hur det gick upp och ner i magen.
Jag gick på en liten promis med Jolie och Kirsch (trots illamåendet och ont) och nu sover Jolie ute i vagnen. Hon har varit på jätte dåligt humör hela dan och varit rent av förbannad och skrikit rätt ut när saker inte gått som hon tänkt sig.
Jens och pappa håller på lite med rören idag också och sen ska Jens regla upp taket.
Jag ska försöka tvätta lite kläder och sen ska jag faktiskt vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar