fredag 19 november 2010

Min stackars lilla tjej!!

Vilken natt alltså!!!
Jolie har varit jätte sjuk med febertoppar på 39 grader hela natten och haft jätte jätte ont i magen med världens diarré. Bajset såg ut som spenatsoppa och luktade tjyvens! Blää!!

Jag har vankat med henne, suttit med henne i schäslongen, legat med henne i sängen, vyssat och vyssat och baddat hennes panna med en blöt handduk. När hon äntligen somnade bredvid mig i sängen så sov hon väldigt oroligt och har vaknat till var 10-20minut hela natten. Så jag är en zombie idag! Kan tänka mig att Jens har en ganska tung dag på jobbet idag.
Stackars lillgumman!! :( Man önskar man kunde ta hennes sjukdom istället, så hon slapp må så här!
Vi ringde till sjukvårdsrådgivningen vid 1-2 tiden för att vi var oroliga över hennes feber och kraftiga diarré, men de trodde inte det var någon fara bara vi höll koll på febern och att den gick ner efter hon fått alvedon. De trodde hon hade magsjuka...NÄHÄ?!!!
Imorse var hon piggare och busade omkring i sängen med mig och hade nästan ingen feber. Hon har fortfarande diarré men det är inte grönt längre i alla fall. Snacka om att de gått blöjor! Och stackars Jolies lilla rumpa, den är alldeles knallröd! Hon fick sitta och vädra den i babysittern med ett underlägg när hon tittade på oso nu på morgonen.

Jag själv mår väl inte döbra heller, men det känns som det minsta problemet just nu! Ska bli skönt när Jens kommer hem och jag får vila en stund.

4 kommentarer:

  1. Usch stackars er.. Bepanthensalva är superbra att smörja baken med, men man måste lägga på tjocka lager, krya på er. Kram ulrika

    SvaraRadera
  2. Huga, stackars lilla vännen! Krya på er!

    SvaraRadera
  3. Ja bepanthenen är jätte bra, vi brukar använda den och vi har använt upp nästan hela tuben sen hon blev sjuk, men det hjälper inte ändå. Hon är ändå röd som en tomat på rumpan och har ont stackaren. Det märks verkligen då man ska ta tempen :(!
    Ja vi kämpar på här. :) Förhoppningsvis blir det inte en långvarig sjukdom.

    SvaraRadera
  4. Oh era stckare! Hoppas att ni är bättre och får en lugnare natt! Kramis

    SvaraRadera