söndag 26 september 2010

Sol och höststädning i stugan

Idag har vi varit uppe i sommarstugan och gjort höst! Det har varit en perfekt dag att vara där, solen lyste och det var så vackert med alla höstfärger på träden som speglade sig i sjön!
Vi städade, plockade undan utemöbler och tog upp båtar och bojen, stängade av vattenpumpen och körde bort byggskräp sen stugflytten. Nu längtar vi tills nästa sommar, så vi kan börja snickra på vår söta lilla stuga! :)
Vi satt ute i solen och fikade på alltanen för sista gången i år.
På vägen upp stannade vi och pratade med Jenny och Peo, de var ute på en liten promenad. Jag var tvungen att kliva ur och ta mig en liten titt på deras lilla tös som är 3 veckor gammal. Hon är sååå söt och hon har jätte mycket hår!
Det är konstigt, men jag kan inte minnas att Jolie varit så liten och hon var dessutom ännu mindre än Nella. Tydligen glömmer man snabbt!

När vi kom hem gjorde jag middag, det blev stekt entrecoté med potatisgratäng och grönpepparsås. Till efterrätt gjorde jag äppelpaj och hemgjord vaniljsås (har blivit en favorit härhemma). Pappa åt middag med oss och lagom till efterrätten kom Johan.

Jens körde hem vår ved och staplade den (Johan hjälpte också till), så nu slipper vi frysa i vinter.
Sen åkte de hem till Johan och flyttade på gungställningen och fixade med lite annat.
Jag sydde ihop Kirsch hundbädd (som hon krafsat hål på) och tvättade den. Sen tvättde jag lite mer kläder. Känns allt som allt att det varit en väldigt produktiv dag!

Nu ska jag natta lillan, sen ska jag ta mig ett skumbad för min rygg värker :/.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar