torsdag 23 september 2010

Bra anledning att handla kläder...

Idag har jag varit på birsta med pappa och handlat ljung till gravarna. Känns så tungt just nu. Vet att det var runt den här tiden ifjol jag fick veta att jag var gravid, men det överskuggades av min mammas sjukdom, så jag kommer ärligt talat inte ihåg vilket datum det var. :/
Mammas bortgång och saknaden efter henne blir mer påtaglig nu. Den 7 oktober är det 1 år sen hon dog. Jag minns hur jag mådde ifjol vid den här tiden, vilken misströstan, förtvivlan pch maktlöshet jag kände. Igår gick jag på en långpromenad och även fast solen lyste och det var en vacker höstdag med sprackande färger så var det som en grå dimma på allt.
Saknaden är enorm!
Jag biter ihop och sätter på ett påklistrat leende.
Man kan ju inte var hur nere som helst heller, jag har ju faktiskt världens underbaraste lilla flicka. Hon är glad för oss båda :)!

Idag på birsta hände en liten olycka också. När vi kliver ur bilen vid birsta city och jag ska lyfta upp Jolie ur bilbarnstolen så sprakar det till i hennes blöja, jag blir alldeles blöt på handen och upptäcker att hon har bajsat ner sig totalt och till saken hör att jag glömde ta med ombyte idag (första och sista gången!), så de blev till att i ilfart springa in på h&m och köpa kläder till henne. Pappa ville köpe kläderna till henne, så det slutade med 3 par byxor, strumpor och en body.
Jag hade världens bestyr att rengöra henne för det var poop överallt, dessutomn hade jag en liten tjej där i föräldrarummet som höll på att surra ihjäl mig. Hon var där med sin mamma och lillasyster och var väl sisådär en 5-6 år gammal. Jag fick veta allt om hennes familj, att hon skulle på kalas hos sin kompis på lördag och en massa annat, mina öron höll på att trilla av! Hahaha!

Imorgon ska vi åka och handla lite saker till Jolie :). Längtar! Konstigt hur det blivit egentligen...jag tycker det är roligare att handla till henne än mig själv. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar