tisdag 21 september 2010

Mörka ringar och påsar!

Idag är jag såå trött!
Jolie har vaknat varje och ibland flera ggr i timmen i natt. Hon har varit jätte täppt i näsan och mått väldigt dåligt av det. Hon har haft svårt att äta i natt också. Jag har gett henne näsdroppar flera ggr, men det upplösta snoret kommer liksom ingenstans, så Jens ska åka och köpa en nässug innan han åker hem idag.
Jag var så otroligt trött och frustrerad imorse när hon började gallskrika för 111 gången att jag bara klev upp och stampade ut ur sovrummet och halvskrek åååååååå! Efter ca 5 min fick jag jätte dåligt samvete och gick in och tog upp min skrikande unge och började vyssa henne igen.
Hela morgonen och förmiddan har hon varit jätte gnällig och skriker omvartannat. Sen har hon haft världens diarré och varit jätte gasig i magen också lillstackaren! Men nu har hon äntligen somnat så nu ska jag oxå ta en lite siesta.

Just ja jag är ju världens hönsmamma! Igår hade jag och Jens en lite discussion för han blir så less att jag inte klara av att hon gråter länge när han ska natta henne utan tar henne ifrån honom och nattar henne själv...jag veeet ju att jag är asfånig, men jag kan ju inte hjälpa det...modersinstinkten skyller jag på! Jag måste försöka ta mig i kragen!! Kan ju inte göra så det vet jag, men de går bara av farten. Skärpning Katta!!!
Lägger upp en busfilm på Jolie också eftersom såna här dagar behöver man påminna sig själv om hur underbar hon är :P

2 kommentarer:

  1. Va söt hon är när hon skrattar i jens famn:) det är så härligt att höra! Jag får fortfarande tårar i ögonen varje gång Hilding skrattar högt:)

    Ang.att du inte kan låta jens natta själv så kanske du kan ta en promenad med Kirsh just då så du inte hör dem. Ta med dig mobilen så vet du att Jens kan ringa dig om han behöver din assistans.

    Hoppas du får vila lite under dagen så att du piggnar på dig.

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Ja det är så underbart när de skrattar! Man har nästa svårt att förstå att man gjort denna perfekta varelse! :)

    Igår fick Jens natta henne helt själv och jag slog dövörat till :). Vet att jag måste skärpa mig med det där.

    vila fick jag inte göra på hela dan, för Jolie mådde så dåligt att hon sov högst 20 min åt gången.

    kramis

    SvaraRadera