torsdag 16 september 2010

Snoråbert!

Idag mår jag crap! Förkyld som attan.
Jolie däremot verkar inte lida så hemskt mycket av sin snoriga näsa som tur är. :)
Jag skulle helst vilja ligga i sängen hela dan, men den tiden är över! Nu är det bara att pallra sig upp hur dåligt man än mår, för lillan har ju ingen lust att ligga och dega :D!

Skrev ju häromdan att jag skulle göra nyponsoppa, men de gick ju åt skogen, för nyponen är tydligen inte rikigt mogna än. Får nog vänta några dagar till innan jag plockar dem.

Igår kväll kom pappa på middag, jag gjorde ett nytt recept på korv. En korv och pasta gratäng med persilje och dijon smak, den blev riktigt god. Man måste ju piffa till vardagsmaten ibland!
Pappa kom med den glädjande nyheten (...) att vi skulle få hem en halv älg imorgon (idag alltså) som vi skulle stycka. Känns som de kunde kommit vi en något bättre tidpunkt! Kommer bli väldigt jobbigt att stå och stycka älg i flera timmar med feber, halsont och snornäsa! Så när Jens kommer hem måste vi skynda oss att fixa iordning långbord i garaget så vi kan hålla till där och stycka den.

Igår fyllde brorsan år och när jag ringde och grattade honom jobbade han fortfarande (kl21). Han jobbar nästan dygnet runt nu. Kul födelsedag :S. Till helgen ska vi åka dit och uppvakta honom, om han är ledig vill säga.

Innan jag gick och la mig igårkväll såg jag kungarna av tylösand och det är ett sånt där sjukt progam som är så tragiskt och hjärndött att man inte kan låta bli att titta på det! Tycker synd om dem för om några år kommer de antagligen ångra sig att de ställde upp och var med.
En av killarna tatuerade in en utav tjejernas namn på axeln i gårdagens avsnitt och stavade fel dessutom, snacka om att han kommer ångra sig! De festar och dricker så mycket att de gör massa tok hela tiden och det är väl ok, men inte när hela Sverige ser på!
Haha jag låter som en gammal moraltant, men de som känner mig vet att jag tycker om att festa och att jag har gjort mycket tok i mina dar, fast de i detta program är extrema! De har inga hämningar alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar