tisdag 28 september 2010

Mat för första gången och ullaredstripp

Gårdagen var en jätte härlig dag!
Jag och Jolie vilade tillsammans på förmiddan, eftersom hon sovit dåligt under natten.
Efter vilan så tog vi en promenad i solskenet och gick upp på kyrkogården och planterade ljung på gravarna. Jag blev jätte nöjd med planteringen på mammas grav, det blev så vackert! De rosa rosorna blommade fortfarande och jag hade tvåfärgade ljung (rosa och vit) som jag planterade där. Sen planterade jag på pappas mormor och morfars grav, min farfar och farmors grav och brorsans grav...känns som vi har fler gravar att gå till än levande männinskor i familjen numer.
Efter planteringen så tog vi en promenad.
När vi kom hem så plockade jag nypon, för jag ska prova att göra nyponsoppa. Kan bli trixit att få bort fröna utan att klia ihjäl sig. Man kanske skulle stoppa lite frön i Jens kalsonglåda ;) hehe!

När Jens kom hem så fortsatte han att hämta och stapla ved. Blir så bra :)!

På kvällen fick Jolie prova att äta riktig mat för första gången, det blev världens delikatess, potatis med bröstmjölk i :D! Hon var väldigt skeptisk och såg stundtals väldigt lidande ut och hade kväljningar. Men lite slank ner iallafall! :)
Efteråt tog vi ett bad tillsammans (hon hade potatis runt hela ansiktet) och hon älskar att bada och särskilt att jaga badankorna runt badkaret.

När Jolie somnat så pratade jag med Nadja på chaten på facebook och vi bestämde att vi skulle åka till ullared, vi har pratat om det ett tag nu och nu blev de bestämt och stuga bokad, så nu far vi! :)
Roligt! Jag kommer att handla en massa saker till Jolie, sen blir det nog saker till huset och julklappar.
Vi har ju lite småresor att se fram emot nu i höst och vinter. Vi ska åka till tomteland med Jens syster och hennes familj och vi ska ta med oss Milton.

Idag så sov Jolie till kl 9.20 och det var länge sen hon sov så länge. Så det blev ingen kyrkis idag, men de gör inget för vi ska ändå på föräldragruppen kl 13 och de hade blivit lite tajt att gått på kyrkisen också.

Ska bli spännande och se vad det blir för några som ska vara med i gruppen. Hoppas att det är några som man "connectar" med.

Jolies underbara måltid! Potatis- och bröstmjölkssoppa! :P
Jamjam! Ser ju lovande ut!
Men de var inte så gott! Hon verkade tycka att det var äcklig konsistens. Men vad kan man förvänta sig, all konsistens är ju en ny upplevelse.
Men hon var lika glad som vanligt! Mammas lilla solstråle!
Sköljer ner med lite bröstmjölk i flaska!

2 kommentarer:

  1. Hej Katta o Jolie! Har sitter jag o Kristin och forundras over bilderna pa Jolie o maten! Det ser ut om hon blivit mycket rundare sen vi sag henne sist! Va mycket som hander :) Kristin halsar att hon maste sluta vaxa. Vi har det bra i Amerikat, saknar er supermycket!!! (men oss ar det inget synd om) Pussar o kramar /Linda&Kristin

    SvaraRadera
  2. Saknar er oxå massor!!!
    Hon kanske ser rundare ut när hon inte har storgrabbarna omkring sig ;)!
    Hon kommer att växa en hel del innan ni träffar henne nästa gång :).
    Ni måste skriva och berätta vad ni gör därborta så jag håller mig uppdaterad om era liv :)!
    Löv you darlings!!!

    SvaraRadera