lördag 25 september 2010

Regn inne!!

Imorse så vaknade jag vid 6-tiden av att Jolie var vaken. Så innan jag matade henne, så gick jag upp för att gå på toaletten. När jag kom ut i vardagsrummet och passerade kaminen så klev jag i nåt blött. Jag trodde direkt att någon katt kissat där (brinner även av), eftersom Kirsch hade öppnat dörren till vardagsrummet under natten och Jens klivit upp och slängt ut katterna igen och stängt dörren. Så jag skyndade mig och hämtade papper på toan och började torka upp det blöta, när jag plötsligt känner...droppar...på huvudet?! Till min fasa upptäcker jag att taket läcker!

Jag springer in i sovrummet och väcker Jens, sen ställer jag dit Jolies badbalja under läckan.


Senare på dagen åker vi på bygg max och Jens handlar takpapp och asfalt. När vi kom hem så klättrade Jens upp och fixade taket. Like new :P! Han kan han min älskling!


Pappa kom och klippte gräset åt oss idag, sen stannade han och åt tacos med oss. Vi ska äta middag tillsammans imorgon också, för pappa hade köpt en stor entrecoté som jag ska laga till :).


Hmm vad har jag mer gjort... Jo jag har städat och tvättat. Jag har även gjort en surdeg idag, för jag ska baka surdegsbröd till nästa helg (tar 5 dar att göra en surdeg). Kommer att bli jätte gott med hemgjort surdegsbröd, jag längtar tills den är klar! Jag har hört att man kan ha kvar samma surdeg resten av livet bara man "tar hand" om den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar