lördag 4 september 2010

:)

Sitter här med mitt jätte glada barn liggande på filten på golvet bredvid mig :).
Hon vill bara ligga på mage hela tiden, så fort jag lägger henne på rygg rullar hon över och klara hon inte det på första försöket så blir hon jätte arg...undra vilkens humör hon har :S
Hon har börjat åla några cm framåt så hon kryper nog ganska snart, viljan finns!
Häromdagen så tände Jens en brasa i braskaminen och satt sig framför med Jolie, helt plötsligt började hon gapskratta! :D
Hon har ju skrattat högt förut flera gånger men inte så här högt och länge, hon skrattade så hon kiknade! Var tydligen något väääldigt roligt med elden :)!

Den här veckan har jag varit hundvakt åt brorsans hund Kejto och jag kan ärligt säga att jag skulle bryta ihop om jag hade honom på heltid! Han är så yr och spattig! Det har inte varit någon lek att vara ute på promenad heller :S! Två stycken stora hundar och en barnvagn att hålla reda på och så drar och rycker Kejto hela tiden. Som om det inte var nog så har jag lyckats fått ryggskott (ev. diskbråck) :(. Snacka om att man blir handikappade när ryggen inte fungerar som den ska. Det är så knäppt för ibland låser sig ryggen och höften och då kan jag vara mitt i ett steg och inte kunna röra mig en millimeter för det gör så himla ont. Längtar till sjukgymnasten nu!

Vi är även husvakt för pappa är på kanarieöarna med sin kompis Lasse. Han ringde igår och då var det 26 grader i skuggan kl. 9 på morgonen. Åhh vad jag vill åka utomlands!! Vi satt och tittade på resor igårkväll och vi hittade ett jätte fint och underbart hotell i turkiet alanya. Var jätte barnvänligt och det var 4+ och all inclusive med privat stor strand och 4 pooler. Jag vill åka nuuu! Men det lutar åt att vi ska åka till våren då lillan blivit lite större :).

Idag så har vi varit en kort sväng på birsta och handlat grejor till huset. Sen åkte vi in till Veronica och hälsade på henne och barnen en sväng.
Nu håller Jens på att putsa fasaden och jag grejar lite inne, men nu står det still för jag behöver skruvdragaren som Jens har någonstans i garaget. Han får göra klart de han håller på med innan han får leta fram den åt mig :).
Ikväll ska vi ev. till Johan och Nadja. Hoppas det för jag känner mig en smula sällskapssjuk :), men de beror på hur mycket Jens har kvar att göra.

Nu ska jag stoppa in en älgstek i ugnen, ska bli gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar