tisdag 14 juni 2011

Tråkigt väder!

Igår var en riktigt tråkig dag för både mig och Jolie. Jag gjorde sånt där nödvändigt som tvätt tex. Jolie tyckte först att det var ganska roligt att vara inne och leka med alla inneleksaker, men efter bara någon timme var hon fett uttråkad! Då ville hon att jag skulle roa henne och jag gjorde mitt bästa, men det är inte så lätt att roa en bebis i flera timmar, man har ju faktiskt lite måsten oxå, vilket är lite svårt att förklara för en 1-åring. Så det resulterade i gnäll och skrik och häng i mammas ben.

Till middag igår åt vi nåt riktigt sommrigt! Silltallrik med färskpotatis och nyplockad gräslök, gräddfil och hackat äpple. Var så grymt gott, orgasm i munnen som Jens brukar säga ;)!
Jag längtar tills våran egen potatis är skördklar, såg att den gillar regnet i alla fall för den hade kommit upp jätte mycket sen i förrgår.

Lilla masken mellan fårorna i potatislandet

Jolie testar jordkvalitén

Idag är det lika mulet som igår och regnet hänger i luften, så vi blir nog inne idag med. Få se vad vi hittar på.

1 kommentar: