fredag 10 juni 2011

Studentstress och värmebölja

Igår blev dagen inte riktigt som jag planerat!
Klockan 9 igårmorse ringer min bror och säger: -du vet väl att det är idag kl. 13 Robin går ut på trappan?
-Vaaaa?! Men var det inte den 10:e??
-Näe idag!
-Hjälp!!!

Robin hade råkat sagt fel datum till oss i all studentstress. Tyvärr resulterade detta i att Jens inte kunde gå för han jobbade.
Jag fick snabbt ta mig till birsta för att fixa de sista smågrejerna, sen hämtade brorsan upp mig och Jolie där.
Det blev en riktigt rolig och fin dag och brorsan och Maria hade fixat en jätte fin mottagning.
Robin visade upp sina betyg och tro om jag är stolt över honom! Riktigt bra betyg hade han!
Vi kom hem ganska sent och Jolie somnade omgående jag la ner henne i sängen.

Jolie och hennes Student "Bobbe"

Robin på flaket

Svettig och slut bebis på studentfirande

Bröderna

Student-Robin med bebis-Robin på skylten


I natt däremot har det varit som en bastu i sovrummet och svårt för hela familjen att sova. Jolie har vaknat och vaknat och svettats. Idag vägrade hon vila för det var 29 grader inne och 27 grader ute i skuggan 36 i solen.
Men till slut somnade hon av utmattning i vagnen.

På eftermiddan åkte vi till Robin och jag och Jens avslöjade vad hans studentpresent var. En biljett till Iron Maidens konsert på ullevi. Han blev grymt glad! De är nämnligen hans största idoler.
När vi kom hem igen så tittade Carina (Robins mamma) och hennes föräldrar förbi en sväng. Var riktigt roligt att de gjorde det! :)

Nu har vi suttit en stund och ätit jordgubbar på balkongen och tittat på grannskapet och snart ska vi inviga vårt nya sovrum och sova i nya sängen...som vi egentligen hade tänkt väntat med eftersom elen inte är inkopplad än, men det var bastu i vårt gamla sovrum.

Sov gott! Förlåt för romanen, blev ett långt inlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar