måndag 14 februari 2011

Skotertur och mycket annat.

I helgen har vi haft det jätte mysigt!
Lördag: På lördan gjorde vi ordning fika och packade med oss och tog skotern upp till stugan.
Milton var hos pappa i helgen så Milton och Jens åkte på skotern och jag och Jolie åkte på släden. Pappa tog bilen upp till stugan, men eftersom vägen fram till stugan inte var plogad så släppte Jens av oss vid stugan och åkte och hämtade upp pappa vid bilen.
Vi hade det jätte mysigt och grillade korv och drack varm choklad/kaffe/välling. Jolie är ju så himla lättsam att ha med sig, hon var jätte glad hela tiden och jag la henne en stund i hennes åkpåse på ett liggunderlag och då somnade hon. :D Hon kan då somna varsomhelst bara det är utomhus tydligen :D!
Sen på vägen hem somnade hon i skotersläden också.
När vi kom hem så gjorde jag i ordning en älggryta och bjöd dem på. Den blev väldigt god!
Efter pappa och Milton åkt hem åkte Jens och köpte lite godis, sen så såg vi en film, fast min mage började krångla och jag hade jätte ont i den. Blev en jobbig natt!









Söndag: På morgonen var jag jätte trött och hade fortfarande ont i magen. Det var egentligen meningen att jag och Jolie skulle åka in till stan och bli fotograferade för modell för en dag med Vera och Hilding, men jag var tvungen att lämna återbud för jag kände mig inge vidare alls. Tråkigt för jag hade sett fram emot det!
Dagen blev väldigt lugn. Vid lunchtid började jag känna mig bättre i magen så vi gjorde våfflor med grädde och hjortronsylt och Jolie fick våfflor med hallon, grädde och mosad banan. Gott och mysigt! :)
När vi ätit färdigt och plockat undan precis så kommer pappa och Milton som varit ute på skotertur och vill ha fika, så det är bara att plocka fram lite smörgåsar. Jag sällskapsdricker en kopp te eftersom vi just ätit.
Efter lunchen så vilar både jag och Jolie lääänge. Jag lägger mig på soffan och där somnar jag och sover i flera timmar. Är så himla sliten efter magkramperna.
Jens gör middag (kycklig och pasta, jätte gott!) och jag går motvilligt och duschar och gör mig i ordning, för Vidar fyller år och har kalas. Jag känner mig inte kalaspigg direkt, men biter ihop och klistrar på mitt bästa gåbort ansikte :)!
Vi är där i någon timme och har det jätte trevligt! Vi ser solsidan med dem och det lär ju vara den bästa svenska serien som gjorts :D!
När vi kommer hem kraschar vi i soffan och Jolie får sin välling och somnar direkt!
Jag och Jolie sover till kl. 9.30 idag!! Tröttisar! :D







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar